Mojo Pin Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hei! Jeg driver og tar over de gamle familiefilmene til DVD. Har en Samsung DVD-opptaker. Det går fint helt til jeg skal spille av de brente platene på noe annet enn akkurat den spilleren. Ingen andre dvd-spillere (heller ikke den i dataen) kan lese av noe fra plata.. Er det sånn det skal være, eller kan man gjøre slik at man kan spille plata på en hvilkensomhelst spiller? Takker for svar Mojo Lenke til kommentar
kaarebeate Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Har du husket å "lukke" platen? Ferdigstille heter det på noen menyer Endret 15. januar 2008 av kaarebeate Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Har du husket å "lukke" platen? Ferdigstille heter det på noen menyer Nei.. Det har jeg ikke =s Jeg bare tok opp, og da den var ferdig tok jeg ut plata. Er det for seint å ferdigstille/lukke plata nå da? Lenke til kommentar
kaarebeate Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Nei, sett den inn igjen og avslutt/lukk plata! Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Fant det nå Ser ut som om det går, men det tar sinnsykt lang tid. Har stått i en time nå, og har stått halvparten av tiden på 99% =/ Lenke til kommentar
kaarebeate Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 På min Philips tar det ca. 3-5 minutter å ferdigstille plata Høres ut som noe ikke er som det skal. Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg driver og tar over de gamle familiefilmene til DVD. Har en Samsung DVD-opptaker. Det går fint helt til jeg skal spille av de brente platene på noe annet enn akkurat den spilleren. Ingen andre dvd-spillere (heller ikke den i dataen) kan lese av noe fra plata.. Det er nok ferdiggjøringa av DVD-plata som mangler, som flere har nevnt her. På min Pioneer tar det ca 1 minutt å ferdiggjøre (finalize) plata. Noe har gått galt når det tar såpass lang tid. DVD-brennerne kjører ikke ferdiggjøringa automatisk fordi det kan tenkes at du skal ha flere opptak på DVD-en før du er fornøyd. Derfor ligger dette gjerne som et eget valg du får opp når brenninga er ferdig. Mitt forslag: Du har vel VHS-opptaket på harddisken? Hvis opptaket er viktig for deg (familiefilmer er gjerne det), bør du digitalisere på beste kvalitet. Da kan du jo brenne den en gang til i sanntid og følge med på menyene når du er ferdig. Det dukker antakelig opp et spørsmål om ferdiggjøring av plata slik at du kan gjøre dette. Hvis ikke, er det nå du bør slå opp i manualen og sjekke hva det står der om dette. Det er også en mulig kompatibilitetsgreie med DVD-R og DVD+R (der DVD-R er den offisielt godkjente standarden som bør virke på flest spillere). I praksis støtter vel de fleste avspillere begge disse (og mere til), så dette problemet er vel bortimot neglisjerbart nå for tida. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Sorry, har glemt å komme med resultatet! Det ble bare problemer med den første plata, trolig fordi jeg tok den ut og brukte den i dataen og sånn. Med de andre gikk det fint. Jeg fant en funksjon som finaliza plata automatisk etter brenning Takk for hjelpen Lenke til kommentar
trebuchet1 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Heisann, har et lite spørsmål her jeg også: - Kan man bruke hvilken som helst DVD/VHS-spiller man finner, eller må det være en spesiell type spiller? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du kan i prinsippet bruke enhver VHS koblet med SCART til en hvilken som helst DVD-opptaker, spille VHS-en og ta opp fra kilde SCART på DVD-opptakeren. Funker helt greit med dine egne opptak, men noen kjøpe-VHS-er kan ha kopisperre som gjør at at DVD-opptakeren ikke vil ta dem opp. Det finnes også kombinerte VHS og DVD-opptakere hvor du kan ta uten å styre med kabler, men du trenger ikke kjøpe en slik spesiell spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå