morgenutgaven Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Visst er det trådløst. Apple har lansert en boks som er halvt Airport Extreme og halvt ekstern harddisk. Les mer Lenke til kommentar
Svar Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg synes denne ser herlig ut og kommer til å vurdere den sterkt. Ikke bare kan man bruke den sammen med TM, men også som en trådløs nettverksdisk, så dette er vell apple sin første (W)NAS Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Godt at de endelig har satt ned prisen sin. Dobblt så dyr som alle andre (på 1TB) er en start. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Apple har mange kule produkt, men jeg oppfordrer flere til å drive boikott av Apple til Aplle finner ut at det ikke holder å ha kule produkt, men man må også tenke på forbrukernes frihet. Det fins ingen leverandører som har samme nivå av vendor lock-in som Apple. Det fins heller ingen (som jeg vet av) som er hardere på DRM. Det må være mitt ønske for 2008, at Apple skal begynne å ta forbrukernes rettigheter på alvor Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Denne er allerede bestilt -- akkurat det produktet jeg var på utkikk etter, og er også greit priset i forhold til konkurrentene. Godt at de endelig har satt ned prisen sin. Dobblt så dyr som alle andre (på 1TB) er en start. smile.gif Vennligst følg opp tøvet ditt med kildereferanser. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) 1TB koster 1800kr. Det er bare å sette den i et harddiskkabinett og koble det til en ruter med USB-tilkobling, men som ikke er hvit. Så har du spart litt under 2000. For ikke å nevne vanlig DDR2-minne til DDR3-priser. Endret 16. januar 2008 av Fruktkake Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Så koster det også litt for en router da...Husk det er innebygd trådløs router i Apple sin boks. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 1178. Nå blir det litt upraktisk med to bokser, så det er vel en fin løsning hos Apple. Men det er fremdeles ganske overpriset. Jeg ville heller hatt en Drobo-boks med 5 harddisker i RAID. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Fruktkake: Jeg ser poenget ditt, men det krever at du fra før har en router med usb inngang TimeCapsule er ikke bare en trådløs harddisk, men også en airport extreme basestasjon(router) Airport extreme i seg selv (kall den gjerne "den gamle") koster 1490 så regnestykket blir slik: Timecapsule 1TB 4190kr - airport express 1490kr = differanse: 2700kr På komplett koster eks WD 1TB eksterndisk fra en 1800kr, så jeg synes ikke timecapsule er så veldig dyr. transistorbass: enig med deg også, dette er et produkt som ser ut til å dekke mine behov også Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Eller bare bruke denne guiden for å kunne bruke andre maskiner med afp deling. http://www.engadget.com/2007/11/10/how-to-...ported-volumes/ Man kan opprette afp shares, med både mac, linux og windows(er ikke helt sikker på windows, men mener det skal gå). Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Fruktkake: Jeg ser poenget ditt, men det krever at du fra før har en router med usb inngang TimeCapsule er ikke bare en trådløs harddisk, men også en airport extreme basestasjon(router) Airport extreme i seg selv (kall den gjerne "den gamle") koster 1490 så regnestykket blir slik: Timecapsule 1TB 4190kr - airport express 1490kr = differanse: 2700kr På komplett koster eks WD 1TB eksterndisk fra en 1800kr, så jeg synes ikke timecapsule er så veldig dyr. transistorbass: enig med deg også, dette er et produkt som ser ut til å dekke mine behov også Den jeg lenket til hadde USB-inngang for f.eks harddisk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Apple vet å belønne sine fanboys: http://www.engadget.com/2008/01/15/apple-a...the-ipod-touch/ Lenke til kommentar
Svar Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 1178. Nå blir det litt upraktisk med to bokser, så det er vel en fin løsning hos Apple. Men det er fremdeles ganske overpriset. Jeg ville heller hatt en Drobo-boks med 5 harddisker i RAID. Så ikke denne før jeg hadde skrevet det andre innlegget, men jeg synes nå apple sin boks er mere praktisk. Faktafeil: drobo har bare 4 disker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå