Gå til innhold

Oppgradere prosessor 939

Jonna_

Anbefalte innlegg

Jeg gjør for tiden noen små grep for å få litt bedre ytelser fra Pcen min. Nå er jeg ute etter en bedre prosessor, men jeg lurer på om jeg må oppgradere HK i samme slengen siden det er 939 socket (som jeg har fått intrykk av er en utdødd rase).

CPUen som står i nå er en AMD Athlon 64 3500+. Er det mulig å få tak i noen oppgraderinger for denne typen socket? I så fall hvor og hva?

Hvis jeg må finne meg et nytt HK for å oppgradere CPU, hva bør jeg ta en titt på? PCen brukes hovedsakelig til vanlig surfing og noe bilderedigering, men nå og da liker jeg å spille noen spill som f.eks. CoD4 så prosessoren må takle dette. Slik det er nå jobber prosessoren på 100% når jeg spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som vil ha disse dobbelkjerneprosessorene på 939 socket. Koster fort en 1000 lapp for en slik på bruktforumet.

På nettbutikker kan du få 2,3 - 2,5 GHZ dobbelkjerne (AMD), hovedkort med integrert skjermkot og 2GB DDR2 minne for 1500 kr.

Selger du dine gamle deler for 500 kr her på forumet, har du ny PC for samme tusenlappen du må bla opp for en forbedring av den gamle.

Da får du HD støtte og nye deler med garranti!

Lenke til kommentar

det vil jeg kalle en sannhet med modifikasjoner, for ikke så alt for lenge siden kjøpte jeg en brukt x2 3800+ for 450 kroner

det vil jeg kalle en sannhet med modifikasjoner, for ikke så alt for lenge siden kjøpte jeg en brukt x2 3800+ for 450 kroner

Lenke til kommentar

Ok så det finnes tokjerne til 939. Det visste jeg ikke, holder meg ikke oppdatert på datafronten.

Om jeg ksulle velge å gå for å oppgradere hovedkortet, er det da am eller am+ som er interessant? Hva er egentlig forskjellen på disse to?

Lenke til kommentar
Am2+ er det mest intersante da, dette er den nyeste plattformen til AMD.

Ok, hva er forskjellen på de to da? Er det mulig å bruke am2-cpu på et am2+-hovedkort?

Jeg trenger jo langt i fra det beste så det er ikke noe poeng å ha "det siste og beste" til enhver tid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er mange som vil ha disse dobbelkjerneprosessorene på 939 socket. Koster fort en 1000 lapp for en slik på bruktforumet.

På nettbutikker kan du få 2,3 - 2,5 GHZ dobbelkjerne (AMD), hovedkort med integrert skjermkot og 2GB DDR2 minne for 1500 kr.

Selger du dine gamle deler for 500 kr her på forumet, har du ny PC for samme tusenlappen du må bla opp for en forbedring av den gamle.

Da får du HD støtte og nye deler med garranti!

Jeg kjøpte nettopp en brukt 165 for 500 kroner.

Satte den inn i går, og FOR en forandring fra min gamle 144!

Jeg må si meg storfornøyd med denne, ble en helt annen maskin.

Denne har også fjernet IHS slik at den blir kjøligere.

Stepping er CCBBE 0617FPMW, som jeg har fått inntrykk av at den har gode klokkemuligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...