Gå til innhold

Ansetter spillbutikker 18-åringer?

Anbefalte innlegg

Heisann. Har kommet i sommejobbhumør samt vanlig jobb som jeg trenger sårt for tiden. Skal innom ni dagligvarebutikker i morgen og hive fra meg søknad og CV, men kom på til å tenke på om butikker som Spaceworld og EBGames ansetter ufaglærte 18-åringer. (Jeg er 18 og går siste året VGS)

Det dreier seg om deltidsstilling / helgestilling, og jeg er veldig godt bereist i spill- og dataverden, og det er noe jeg engasjerer meg mye for.

Spørsmålet mitt er: Er det noe vits for meg å sette meg ned å skrive en søknad? Tar de inn folk på min alder? (har egentlig kun sett folk 20+ der)

Noen som har en erfaring innen dette eller har / har hatt en jobb på liknende sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk helgejobb på expertbutikk etter jeg var der 2 uker i utplassering kunne ikke noe om hvitevarer og sånt men kunne lit over middels på alt annet...

men tror nok at det er strengere krav i feks elkjøp ect en da eb games... man må som regel ta tester skal man få jobb i platebutikk... det måtte jeg når jeg søkte på freerecordshop... men bestod ikke (kunne ikke nok om musikk) så fikk ikke jobben...

Lenke til kommentar
men tror nok at det er strengere krav i feks elkjøp

Virker ikke alltid ut som at disse kravene er så store... hvertfall ikke når du kommer som kunde og skal ha hjelp til bestemte ting... skal ofte ikke lenger enn å begynne å snakke om "3,5mm minijajk til rca-overgang" (spørsmål stilt i musikk/media-avdelingen) før de begynner å blunke med øynene... presterte faktisk å få en ansatt til å si "nå må du huske at det tross alt er el-kjøp du snakker om. Vi er her bare for å hjelpe folk med "normale" interesser. Hvis du skal ha mer info om dette, så anbefaler jeg diskusjon.no"

Trukke jeg kunne blitt mer fornøyd av en el-kjøpansatt....

Lenke til kommentar

Ok, høres bra ut! Mulig jeg prøver meg på elkjøp o.l også, men har nok søknader for øyeblikket med Spaceworld og EBGames :)

Crimar, var det noen slags test eller dokumentasjon for at du hadde peiling på saker og ting nødvendig? (Utenom CV/Søknad).

Lenke til kommentar

jeg fikk jobb som teppe/gardin/sengetøy/håndkle-selger da jeg var 17 :)

var vel faktisk 4 uker før jeg var 17 når jeg tenker meg om..

Husker det var skummelt å klippe gardiner til eldre damer på den tiden, men hvis du gidder "interressere" deg for det er det ingenting i veien for at du skal kunne få deg en butikkjobb i en hvilken som helst butikk i grunnen.. :)

Lenke til kommentar
Ok, høres bra ut! Mulig jeg prøver meg på elkjøp o.l også, men har nok søknader for øyeblikket med Spaceworld og EBGames :)

Crimar, var det noen slags test eller dokumentasjon for at du hadde peiling på saker og ting nødvendig? (Utenom CV/Søknad).

Nei.. De bare spurte om jeg kunne noe om det..

MAan jobber jo i en prøveperiode først, så man må jo bevise det også..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...