Gå til innhold

Skal kjøpe speilrefleks fra USA, hvilken nettbutikk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig så mye å spare på å kjøpe akkurat 400D i usa?

Kit med 18-55 objektiv koster under 5000 i Norge. Fra BHPhotovideo koster det totalt 4200 inkludert moms, men uten frakt. Regn med et par hundrelapper (?) i frakt og en hundrelapp i gebyr for innkreving av moms, så er du oppe i 4500. Og det er da virkelig ikke verdt å spare 500 kroner, når man tenker på at man mister fem års reklamasjonsrett og den sikkerheten ellers man får ved kjøp i Norge.

Jeg ville kjøpt kameraet i Norge, så kan man heller kjøpe et skikkelig objektiv fra USA om det ikke er så viktig med reklamasjonsrett på disse, og man sparer skikkelig på det. Men det er liten vits i å spare 500 kroner når du tenker på det du mister.

Lenke til kommentar

Hvor mye er det eks å spare på kjøp av objektiv?

Har vurdert et sigma 135-400 apo som koster rundt 5000 i norge.

Hvordan er det med toll og lignende på slikt?

Hvor mye er det eks å spare på kjøp av objektiv?

Har vurdert et sigma 135-400 apo som koster rundt 5000 i norge.

Hvordan er det med toll og lignende på slikt?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mer å spare på objektiver og dyrere kameraer enn akkurat 400D kit. Det blir vel omtrent solgt med tap her i Norge likevel.

Forøvrig så kan jeg anbefale B&H PhotoVideo jeg også.

Jeg bestilte 70-200 f/2.8 IS USM + 1.4x conv tirsdag kveld.

Jeg hadde pakken i hånda fredag kl 11.00.

Super service. Får svar på mail i løpet av 15-30 minutter. (i åpningstiden)

UPS som jeg har lest folk har hatt litt pes med var det heller ingenting å utsette på.

Kamerahus vil jeg nok fortsette å kjøpe i Norge. Pga reklamasjonstiden.

Jeg går heller ikke i en butikk og spør og tafser og prøver et objektiv som jeg etterpå går hjem og kjøper på nettet.

Det har nesten litt med folkeskikk å gjøre syns jeg.

Jeg har kjøpt objektiver i fysiske butikker i Norge, som jeg vet jeg

kunne fått billigere. Men da er det dårlig gjort å "melke" butikken

for den testingen/kunnskapen man trenger og så handle på nett.

Tror nok ikke man blir filthy rich av å selge fotoutstyr i Norge uansett.

Endret av diax
Lenke til kommentar

Hei

Kupper denne tråden litt. Reiser på ferie til US neste uke og vurderer å plukke med meg et Canon 40D i samme "slengen"

Dette kan man få så lavt som 7000,- for huset. Det skal selvfølgelig brukes med en gang så toll og slikt kan jeg vel kanskje droppe :whistle:

Er dette en :thumbdown: eller en :thumbup: ide?

Garantirisken er jeg klar over. Noe annet jeg vurde huske?

Lenke til kommentar
Kupper denne tråden litt. Reiser på ferie til US neste uke og vurderer å plukke med meg et Canon 40D i samme "slengen"

Dette kan man få så lavt som 7000,- for huset. Det skal selvfølgelig brukes med en gang så toll og slikt kan jeg vel kanskje droppe :whistle:

Du kan ikke bare "droppe" toll om du ikke vil risikere å miste kameraet ved en rutinesjekk i tollen. Selv om du bruker kameraet med en gang, så slipper du ikke unna dette. Du må være ute av Norge i minst et halvt år (tror jeg) for at kameraet ikke skal være tollpliktig når du kommer tilbake til Norge. Og hvis tollerne vil ha bevis for at kameraet er kjøpt i Norge, så ligger faktisk bevisbyrden på deg.

Så kameraet havner på 8.750 kroner... 200 kronere billigere enn i Norge. Det er det definitivt IKKE verdt med tanke på at du mister fem års reklamasjonsrett, og muligheten til hjelp om det er noe du lurer på. Og i tillegg må du ha en annen kabel evt. omformer til laderen... den koster vel nesten det samme som du sparer. Så det er en :thumbdown: idé mener nå jeg.

Men ønsker du å sette 7000 kroner på spill OG miste fem års reklamasjonsrett for en mulig fortjeneste på 2000 kroner, så vær så god. Det er i såfall ditt tap, ikke mitt :)

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare "droppe" toll om du ikke vil risikere å miste kameraet ved en rutinesjekk i tollen. Selv om du bruker kameraet med en gang, så slipper du ikke unna dette. Du må være ute av Norge i minst et halvt år (tror jeg) for at kameraet ikke skal være tollpliktig når du kommer tilbake til Norge. Og hvis tollerne vil ha bevis for at kameraet er kjøpt i Norge, så ligger faktisk bevisbyrden på deg.

Så kameraet havner på 8.750 kroner... 200 kronere billigere enn i Norge. Det er det definitivt IKKE verdt med tanke på at du mister fem års reklamasjonsrett, og muligheten til hjelp om det er noe du lurer på. Og i tillegg må du ha en annen kabel evt. omformer til laderen... den koster vel nesten det samme som du sparer. Så det er en :thumbdown: idé mener nå jeg.

Men ønsker du å sette 7000 kroner på spill OG miste fem års reklamasjonsrett for en mulig fortjeneste på 2000 kroner, så vær så god. Det er i såfall ditt tap, ikke mitt :)

Takk for et fornuftig svar.

Får nøye meg med objektiver innen for 6000,- jeg da. Mye moro allikevell :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...