Mr. Bojangles Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Heisan Skal ha oppkjøring om en ukes tid, men kjørelæreren min påpeker til stadighet at jeg ser for lite i speilene. Pleier å kikke i bakspeilet ved nedbremsing, sidespeilene ved feltskifte og ellers gløtte litt i dem med gjevne mellomrom. Noen andre steder jeg bør kikke i speil? Har ikke teoriboken for hånden akkurat nå. På forhånd takk. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 hvis du virkelig gjør det i de situasjonene du sier, så er nok det bra nok, men at kjørelærer terper på det betyr kansje at du glemmer det? prøv å følge med og gjør det litt mer bevist, og ikke bare på vanen, og snu litt på hodet, så læreren ser at du gjør det Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Man skal se i det innvendige speilet tilstrekkelig ofte, slik at man til enhver tid har oversikt over hele trafikkbildet. Dette vil da være i varierende grad på landevei og i byen. Sjåførlæreren har et eget speil som følger med øynene dine, slik at det er ikke nødvendig å snu på hodet for at han skal forstå at du kikker deg rundt. Dette kan være like feil som å bruke speilene for lite, siden du skal ha hovedfokus på det som er foran deg. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Sjekk speilene veldig ofte. Minst en gang hvert 20. sec pleier å funke bra. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ett overblikk i speilet hvert femte sekund, er vel korekt i forhold til fasiten. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Glem heller ikke blindsonen. Jepp, man har faktisk en blindsone på vanlig personbil også. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Bruk også speilet under før akselerasjon, etter du har sving ut på veg. Kommer bilen fort på deg må du øke hastigheten fortere enn hvis det ikke kommer bil på en god stund. Jeg gjorde det under oppkjøring, og forklarte sensor at jeg gjorde det, og hvorfor. Etter endt oppkjøring sa han at jeg kjørte veldig økonomisk og miljøvennlig Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Takker for tips, kjørelæreren min sa at jeg kjørte mye mer "aktivt" nå enn tidligere (hva nå enn det betyr? ). Oppkjøring på tirsdag, så skal kjøre mye (og gjøre ferdig golfen ) i helgen. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Er vel bare å spørre hva han mener det, viktig å ha god kommunikasjon med læreren. Ting går lettere da Tipper han mener at du har fått litt tyngre høyrefot for å si det på en annen måte Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg fikk alltid beskjed om å se i speilet minst hvert femte sekund, men jeg syntes det av og til var mer forstyrrende egentlig. Når jeg kjører på landeveien så ser jeg ikke så ofte i speilene siden det ikke er så nødvendig, mens i byen derimot ser ganske ofte. Jeg så garantert ikke i speilet hvert eneste femte sekund på oppkjøringen, men jeg så ofte i speilet hvis det forgikk mye rundt/bak bilen, og lite hvis jeg kjørte på mer øde plasser uten så mye som skjedde. Fikk ingen bemerkninger på dette jeg i alle fall. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg kjørte opp for endel år siden, og da var prosedyren (ved retningsendring), hovedspeil, sidespeil og blindsone. Hvis man ikke taklet dette, fikk man tilbud om traktorlappen heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå