Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av WEP verdier i trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ganske straight forward det. Sett opp wep koden du vil ha på router, deretter sørger du for at all software til eventuelle pcmcia kort eller hva du nå bruker er installert. I den softwaren skal du ha mulighet for å legge inn wep koden som er definert på routeren.

 

Ps du kan velge krypteringsgrad på router 64,128,256 (heller tvilsom den siste hvis du ikke har litt dyrere utstyr.)

Lenke til kommentar

Takk for innspillet!

 

Satt å fikla litt i går, og la inn koden som du sier først på AP og deretter på kortet. Funket bra! Satte opp 256.

Kjøpte Mustek utsyr på komplett.no med mulighet for 64, 128 og 256 og det var slettes ikke dyrt. Ga ca 2.700 for et AP og 3 PCMCIA kort pluss et PCI-adapter til det ene kortet. Er svært så fornøyd både med pris og performance.

Lenke til kommentar

Ville valgt en svakere kryptering jeg men..

 

Hvorfor?

 

Vel for det første så har du ganske sikkert IKKE bruk for det.. Holder i lange baner med 64 så lenge du ikke har noen store hemligheter på nettet ditt..

For det andre så vil det medføre lavere hastighet på det trådløse nettet og tro meg, du trenger all den hastigheten du kan få..

 

 

Prisen din var derimot ikke så gal.. Betalte 1400 for min base + 1200 for pcmcia kortet (kjøpt fra dell sammen med pc'en) greit nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...