Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan sole seg? :O

Gjest gjaest

Anbefalte innlegg

Tittelen høres rimelig dum ut, og det er igrunn rimelig dumt..

Jeg skal til gran canaria fra 16 til 23 mars, og håper selfølgelig på å bli brun.. Jeg er bleik nå, og har ikke solt meg brun så veldig mye før.

Jeg har også litt kvise-arr i fjeset..

Hvordan bør jeg gjøre for å bli mest mulig brun? Hvilke solkrem? Hvilken faktor osv. osv.

Jeg bør vell ha en dags mellomrom mellom hver sole "økt" ?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arrene har ikke noe å si her. Det du bør gjøre er å gå i solarium og bygge opp litt grunnlag først, så blir du ikke så lett solbrent når du er der nede. Du blir også brunere mye fortere når du først er der, og siden du bare skal være der i 7 dager er vel ikke det så dumt? Husk å trekk opp og ned boxern når du legger deg i solarium, hvis du da ikke tar det store steget og gjør det in the nude.

Når du først har kommet ned, bør du starte på høy solfaktor (25 minst) og jobbe deg nedover. Bruk alltid vannfast solkrem, og smør deg inn ca hver 2. time. (Min erfaring med ikke-vannfast solkrem resulterte i 2-3.grads forbrenning på begge skuldrene første dagen, da jeg ikke leste nøye nok på flasken.)

Personlig lå jeg på stranden fra 10-11-12 til 17 tiden hver dag, uten å bli solbrent. Hvis du kjenner at det begynner å svi litt på kroppen er det bare å sette seg under parasoll. Jeg hadde da ikke tatt solarium før jeg reiste.

God tur:)

edit: Dette er da min erfaring med dette, jeg er ikke noen ekspert på området.

Endret av cozmos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...