Gå til innhold

Ny ram pc`en blir varm å slår seg av!

Rochine

Anbefalte innlegg

Hei ;)

Jeg tenkte jeg måtte ha litt mere ram(har 2g nå). Så jeg kjøpte 2stk pc2 6400, 2gb dual ch,platinum edition.

Kom hjem å tok ut de gamle brikkene å satte inn de nye(gikk greit ;) ) Slo på maksinen å ting gikk vell litt fortere enn vanlig men ..... såh! poff maskinen ville ikke mere så den slo seg av(tullingen). Jeg prøvde å slå på en gang til men kom ikke langt så poff! igjenn slo den seg av. Jeg skrudde opp kabinettet å der var det varmt gitt! Jeg tenkte jaja det var den PCèn. Men så tok jeg å satte inn de gamle brikkene igjenn å ting fungerte som før. hva skjedde? er det noen som har noen fine tips til meg?

Jeg sjekket hovedkortet å det støtter de nye ddr2 rambrikkene jeg kjøpte.

Tusen takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den generelle luftgjennomstrømmingen i kabinettet er dårlig, hjelper det ikke så mye med kjøleribber på RAM-brikkene. Sørg for å ha i det minste en vifte i front som suger inn friskluft og en i bakkant som blåser varm luft ut.

Lenke til kommentar

Det er OCZ regner jeg med , ettersom de heter platinium.

Platinium settene trenger mer volt enn standard som er 1.8, alt fra 1.9 til 2.1 avhengig av hvilken platinium type. Har du husket å stille opp spenningen til minne i bios på maskinen ?

Lenke til kommentar

Hei igjenn ;)

Det med volt tingen funket bra bra stilte opp volten i bios til 2.1 og nå blir det ikke så varmt inni der ;) Takk takk

Men nå blinker skjermen svart av og til ;/. Huff jeg skulle visst aldri begynt på dette hær :)

Men det er vell kanskje en god ide med mere luft inni der, skal sjekke om jeg kan sette ei vifte til på den store"metall boksen" på gulvet.

Takk skal dere ha for tipsene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...