EEM Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 jeg har fått tilbud om jobb som assisterende butikksjef på en Sparbutikk. jeg er veldig usikker på hvordan et naturlig lønnsnivå er i en sånn stilling og derfor spør jeg her om det er noen som har erfaring... jeg har fått tilbud om 290 000 i begynnerlønn (fastlønn) med en økning på 10 000 etter endt prøvetid (6 mnd). aldså 300 000,- pr. år. jeg har ikke erfaring fra lignende jobb tidligere, men ble faktisk spurt om å ta jobben, da sjefen så potensiale i meg. det er også en ganske stor butikk, ikke egeneid, men eid av Norgesgruppen. i følge butikksjefen er dette en mellomting av hva en i denne typen stilling får vanligvis. stemmer det? hva ligger variasjonen på, noen som vet? og hva tilsvarer dette om jeg hadde fått det samme som timelønn med fulltid, dagtid? jeg vil jo ikke få noen tillegg til dette om jeg jobber på kveldstid og helger, så det er litt ok å se helheten her... jeg prøver bare å finne ut om jeg får en grei avtale.... noen som kan opplyse meg? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Sett inn opplysningene i denne kalkulatoren for å beregne timelønn etc. : http://www.adekvat.no/kalkulator/kalk2/kalk2.html Lenke til kommentar
EEM Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Sett inn opplysningene i denne kalkulatoren for å beregne timelønn etc. : http://www.adekvat.no/kalkulator/kalk2/kalk2.html takk den hjalp en del. jeg går jo opp noen kr i grunnlønn da, fra 119,- til 153,- i "timen".men er dette en gjennomsnittslønn for en ass. butikksjef? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Underkant av 300.000 i året for en butikkjobb innen dagligvare er bra lønn etter min mening! Lenke til kommentar
EEM Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Underkant av 300.000 i året for en butikkjobb innen dagligvare er bra lønn etter min mening!når man er halvsjef også?jeg sier ikke at det er dårlig, jeg bare har ikke peiling rett og slett... jeg har tidligere hatt jobb der jeg hadde halvparten i årslønn, så jeg klager egentlig ikke lol. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ja, som halvsjef er lønna etter min mening helt kurrant. Tenk f.eks at du har samme lønnsnivå som en nyutdannet politibetjent. Jeg fikk tilbud om samme lønn som områdeleder i et vaktselskap, og jeg har jobbet flere år med å oppnå fagbrev i tillegg. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Nokre spørsmål iforhold til stillinga. 1) Er det personalansvar tilknytta stillinga? 2) Er det resultatansvar for deler/heile butikken som er lagt direkte under deg? Er desse to "kryssa av på" så vil eg hevde at 300k ikkje er heilt dekkande. Derimot er det ein halveis traineestilling for å bli butikksjef seinare, der butikksjef har alt ansvar og delegerer etter kvart meir ansvar over på deg så er nok lønna nokonlunde ok. Lenke til kommentar
EEM Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Nokre spørsmål iforhold til stillinga.1) Er det personalansvar tilknytta stillinga? 2) Er det resultatansvar for deler/heile butikken som er lagt direkte under deg? Er desse to "kryssa av på" så vil eg hevde at 300k ikkje er heilt dekkande. Derimot er det ein halveis traineestilling for å bli butikksjef seinare, der butikksjef har alt ansvar og delegerer etter kvart meir ansvar over på deg så er nok lønna nokonlunde ok. etter hva jeg har forstått skal det i utgangspunktet være sånn at jeg skal ha 50% av alt ansvar, men at det vil ta tid å komme inn i jobben som det er sagt. men på sikt wer det jeg som skal ha 50% av personalansvar, økonomisk ansvar, budsjett osv. dvs egentlig det samme nesten som dagl leder, når jeg har kommet inn i alle rutiner osv innen et års tid maximum, helst skal denne opplæringen være klar innen sommeren. men jeg vil ikke ha dette ansvaret alene. slik jeg forstod det på intervjuet er det eneste som kun er lagt på dagl leder muligheten til å anmelde forhold i forhold til butikken. ellers er alt delt likt. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg ser på den lønna som god i en butikk. Ass-stillingen gir deg også opplæringen for å kunne bli butikksjef ved et senere tidspunkt. Det er i essensen en utdannelse med lønn på mange måter Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 høres ut som en grei avtale det der, sivinger f.eks. har begynnerlønn på 380000 i gjsnitt og de har studert i fem år og har ansvaret for at ting ikke synker/kollapser rundt om kring. Men kanskje vi ser en butikksjef som kommer innom og sier hva han tjener. Btw så kan du sikkert slå opp andre i lignende stillinger i skattelistene. Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Sett inn opplysningene i denne kalkulatoren for å beregne timelønn etc. : http://www.adekvat.no/kalkulator/kalk2/kalk2.html Men med 260 arbeidsdager forutsetter det vel at man får betalt for ferie og helligdager? Jeg mener forskjellen på å gå fra 120 kr timen i en timelønnet jobb til 300.000 i årlig fastlønn utgjør langt mer enn 33 kr timen. Forøvrig har jeg ca 300k som begynnerlønn i bank/forsikring med 3-årig høyskoleutdannelse, så den lønnen høres ganske bra ut den... dessuten er det selvsagt bra å ha på CVen, spesielt om du ikke har så mye jobberfaring fra før. Endret 18. januar 2008 av MetalJens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå