Lionel_Luthor Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 akkurat bygd en pc.. Tar på dataen.. Begynner og installere vista også går alt bra til jeg kommer til Siste delen som er completing installation.. Står at maskinen skal restarte ett par ganger Men det skjer ingenting.. Står bare her.. Hva skal jeg gjøre? Har 4gb ram og er vista 32bit, det noe og si? Kommer også ett pip når jeg slår på dataen, det noe betydning? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Prøv å installere Vista med minst mulig komponenter installert Det er også noen som har hatt dette problemet og løste det enkelt og greit ved å la maskinen stå i fred i en times tid, og det løste seg selv. -Mvh. Espen Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Prøv å installere Vista med minst mulig komponenter installert Det er også noen som har hatt dette problemet og løste det enkelt og greit ved å la maskinen stå i fred i en times tid, og det løste seg selv. -Mvh. Espen Okei! slik som og fjerne ett kort som er for ekstra USB, trødløst kort og kanskje ta vekk 2gb ram? Har latt det stå slik i 2 timer.. skjedde ikke noe... kan la det stå på i hele natt? hehe Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) gikk ikke nå heller.. skjønner ikke hvorfor den pipe lyden kommer.. prøvd og byttet litt rundt på plasseringen på rammen også! men hjelper ikke noe.. og vista nekter totalt og bli installert.. frustrert! EDIT: lyden kommer fra harddisken! Endret 15. januar 2008 av Cenariuz Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Sjekk manualen til hovedkortet og/eller harddisken om det står noe om pipelyder. -Mvh. Espen Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 okei.. Skal ta en titt der.. Dataen sto ved completing installation i natt og på morgenen var det kommet en feilmelding om at en komponent ble ikke installert.. Hadde jeg bare fått installert det bra nok til at jeg kommer meg til windows så kan jeg installere driverene til komponentene.. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Nå har ikke jeg så veldig mye peil på Vista.. Men vet at XP 32bit, ikke takler 4gb ram uten videre. Du kan prøve å installere Vista med bare 2 gb, og se om det går bedre da. Evt kan det være feil med Vista installasjons DVD-en. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) hadde samme problemet.. ta ut ram slik at du har under 3 gb.. og fullfør installasjonen.. så kan du sette inn resten av rammen igjen.. edit: dette gjalt for meg da jeg skulle installere 64 bit vista.. hadde ingen problemer med xp 32 og 64 eller vista 32 med alle 4 gb ram i, men på vista 64 bit måtte jeg ta ut en en av brikkene får å få til installasjonen.. Endret 16. januar 2008 av BoC_SantaCruz Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Prøver enda en gang med vista 32bit.. Det som er i kabinettet nå er: Asus p5n-e sli hovedkort 1gb pc6400 800 mhz ram Samsung 320gb 7200rpm 16m harddisk Powercolor hd3870 512mb pcs Core2duo 3.0ghz 1333fsb Også dvdrom - mus - tasteratur.. Det har stått stille i 2 timer på completing installation, så gir opp vista32bit snart.. Lenke til kommentar
Bjoern^^ Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Fikk du løst problemet ? Sitter med akkurat samme problem nå. Lurer på om det kan være SATA disken som er problemet ? Mine specs er: Chipset: Intel G965 Express + ICH8DH, Intel VIIV Technology sertifisert Prosessor: Intel Core 2 Duo E4500 Prosessor, 2,2GHz, passiv kjøling. Minne: 2048MB 667MHz Dual DDR2 minne (2 sloter) TV tuner: Hauppauge WinTV PVR 500 MCE, Dual TV tuner, dual MPEG encoder, FM tuner kort Grafikk: Intel Graphics Media Accelerator X3000 m/ HDMI, VGA, Component og SCART skjermtilkobling Harddisk: 500GB Serial ATA, 7200rpm, 16MB cache Nettverk: Intel Pro/100 10/100Mbps Ethernet nettverk Trådløst nettverk: 54Mbps trådløst nettverkskort (802.11ABG) Optisk: 18x dual layer DVD brenner (DVD+/-RW, DVD-RAM), Serial ATA Minnekortleser: 9-in-1 integrert kortleser Lydkontroller: 8-kanals High Definition surround lydkontroller DTS (Digital Theatre Systems) Surround, Dolby Digital 5.1, Dolby Pro Logic, 2-kanals stereo Display: VFD display, dynamisk lysstyrke, programmerbart Maskinen var installert med vista da jeg fikk den. Byttet harddisk til en 500 GB Samsung SATA, men sliter som sakt å installere vista. Installasjonen stopper opp på completing installation og etter 3-4 timer så kommer det opp at et komponent ikke ble installert. Begynner virkelig å bli frustrert nå.... Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hei. Tenkte jeg skulle komme med min erfaring. Maskinvare : Asus P5Q Pro hovedkort Intel E8400 Mushkin DDR2 6400 2GB ram Diverse SATA og IDE disker Xp fungerte perfekt. Skulle så prøve Vista. DVD'en startet opp, men installasjonen låste seg og maskinen restartet like før den meldingen om å velge språk etc kommer opp. Prøvde mange forskjellige varianter av innstillinger i BIOS , flere forksjellig DVD'er, men ingenting hjalp. Fant til slutt et tips på nettet, og det var å disable IDE kontrolleren på hovedkortet. Kjøpte en SATA DVD spiller, tok ut den gamle, og dermed installertes VISTA med en gang, uten problemer i det hele tatt. Ser ut som om VISTA har problemer med den MARVEL IDE kontrolleren som sitter på en del ASUS kort. Kan jo være et forsøk å prøved det samme ? Vegard Lenke til kommentar
Bjoern^^ Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Har ikke stor tro på at det er harddisken som er problemet. Den ble kjøpt i går, samme størrelse som den gamle. Jeg får også formatert den og installert windows. Hvis jeg går i dos så ser jeg at alle filene er der, sammen med noen merkelige .temp filer. Jeg har ikke en IDE kontroller for å teste med, kun SATA, men jeg skal teste litt mer når jeg er ferdig på jobb. ett spm: Når jeg får kopiert inn filer til disken, pakket de ut, formatert osv.. Kan det fortsatt være problemer med SATA driver ? Har ikke Vista det meste av drivere ink. ? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Tror harddisken er ødelagt Har lest rundt og folk sier at harddisken skal aldri pipe, hvis den gjør det er den ødelagt. If anyone hears their hd (hard disk?) beep then it's toast. Hard disk should never beep. Pip liste for hovedkort (ikke harddisk pip) No Beeps Short, No power, Bad CPU/MB, Loose Peripherals One Beep Everything is normal and Computer POSTed fine Two Beeps POST/CMOS Error One Long Beep, One Short Beep Motherboard Problem One Long Beep, Two Short Beeps Video Problem One Long Beep, Three Short Beeps Video Problem Three Long Beeps Keyboard Error Repeated Long Beeps Memory Error Continuous Hi-Lo Beeps CPU Overheating Endret 7. november 2008 av Lami Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå