tomeliten Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hei tenkte at jeg skulle kjøpe meg nad 315bee men så lurer jeg på om det går an og koble den i pre-out på pioneer vsx 516. og så lurer jeg på om pioneeren er med og hjelper naden. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Såvidt jeg kan se, er det kun preout for sub på VSX-516. Du vil da ikke kunne bruke Naden til å drive hovedhøyttalerene på denne måten. Frode Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 I stedet for å investere i en NAD 315 synes jeg du bør kjøpe en bedre receiver, heller aller helst, en god stereoforsterker! Har du CLS-12? Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 I stedet for å investere i en NAD 315 synes jeg du bør kjøpe en bedre receiver, heller aller helst, en god stereoforsterker! Har du CLS-12? jepp skal til hifi klubben og teste høytalerene med nad 315 bee Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Men kan nad 315 bee brokobles Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Men kan nad 315 bee brokobles Den har vel main in? Skal du ha to stk eller? Har du trangt budsjett bør du sjekke Alto Mac 2.2 som er en ren effektforsterker, rimelig er den også. Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Men kan nad 315 bee brokobles Den har vel main in? Skal du ha to stk eller? Har du trangt budsjett bør du sjekke Alto Mac 2.2 som er en ren effektforsterker, rimelig er den også. trur du den effecktforsterkeren kan brokobles og dra mine høytalere og er det 2 kanaler bare lurer Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Dersom det er masse power du vil ha, så er Alto MAC mye bedre for deg. Den skal du ikke behøve å brokoble, for den leverer plenty med krefter til dine høyttalere. Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Dersom det er masse power du vil ha, så er Alto MAC mye bedre for deg.Den skal du ikke behøve å brokoble, for den leverer plenty med krefter til dine høyttalere. ok så den kan brokobles men vor mange watt yter den da på begge kanalene i 8 ohm. Endret 17. januar 2008 av tomeliten Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 men får jeg kobla den til min receiver for hvordan skal jeg få spilt av musikk fra pcen Lenke til kommentar
fhl Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 ok så den kan brokobles men vor mange watt yter den da på begge kanalene i 8 ohm. Hvis du brobobler, har du bare en kanal. Frode Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Brokobler du en forsterker med to utganger får du bare en utgang, det er helt riktig og veldig viktig å få frem Hvis du ksla ha lyd fra PCen til høyttalrene, så vil jeg anbefale at du kobler PCen til recieveren med en optisk lydkabel, og at du kobler Alto MAC på din recievers pre out utgang for frontkanelene. Var jeg deg ville jeg også hørt med de du skal kjøpe Alto MAC av om de kan sende med eventuelle overganger du måtte trenge for å koble den til. Det kan godt hende at du må bruke XLR kontakter, og det er ikke noe jeg ser så ofte i butikker. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Som jeg skrev i post #3, er det IKKE preout på Pioneeren han har nå. Det har dermed lite for seg å kjøpe en effektforsterker alene. Frode Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Godt poeng igjen Men det går faktisk ann å koble forsterkeren rett på PCen. For PCen fungerer som en forforsterker. Du må bare huske på at du styrer volumet på PCen, og at det sansynligvis ikke vil spille like høyt som om du hadde kobla det opp på en forsterker. En god stereofrsterker er å anbefale fremfor den løsningen, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå