Gå til innhold

[Løst]Hvordan slette en url fra adresse feltet på IE 7 ?

Qumad

Anbefalte innlegg

Hvordan slette en url fra adresse feltet på IE 7 ?

Jeg vet hvordan man tar alle, men det er ikke ønskelig i disse tilfellene, har søkt litt og funnet noen svar men de stemmer ikke helt..

De fleste går ut på og gå inn i registeret og gjøre det manuelt der ( slik )

Problemet med denne fremgangsmåten er at det virker kun som om at dette er adresser som er skrevet inn. De tilfellene vi er på jakt etter er der fra linker. Og disse kommer ikke opp i reristeret.

Ps. er det slik at registeret kun viser adresser som er brukt den dagen? (virker slik i og med at det er så få adresser der, og mener at det ikke var en eneste adresse der da jeg sjekket sist gang)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Registeret viser kun adresser du har skrevet inn i adressefeltet, og det er disse du ser når du åpner rullegardingen.

Når du skriver en URL manuellt, så vil IE foreslå en URL for det basert på enten noe du har skrevet inn selv eller fra historikken.

Det du kan gjøre for å slette en enkelt oppføring, er å søke denne opp i historikken og slette den der.

Håper jeg har forklart dette forståelig.. :-)

Edit: historikken lagres ikke i registeret, men i egne filer.

Endret av TheHead
Lenke til kommentar

Dette er en adresse som en har kommet inn på ved og trykke på ett bildet.

Linken kommer i address bar når man begynner og skrive de første bokstavene i urlen.

Jeg har prøvd følgende:

[Verktøy] -> [Altrnativer for internett] -> [settings] (I skillearket [General] under 'Browsing history') -> [View files]

Da åpnes Temporary Internet Files, jeg har slettet de filer som hadde denne adressen men den kommer opp fremdeles.

Er jeg på feil plass eller?

Edit:

Ps. Leif er naboen til gamlingene. Både lille Leif og lange leif bodde der, lille Leif flyttet så nå er det kun Leif igjen

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Du er nok på feil plass. Dette lagres i en indexfil (index.dat), som er en tabellignende oversikt over dine besøkte steder. Her lagres alt, inkludert eventuelle linker du trykker på (annonser er bilder med linker osv).

Hvis du åpner historikken ved å tykke på stjerna helt øverst til venstre (der du også har favorittene) velger arkfanen History -> Search for, så skriver du inn deler av URLen som kommer i adresselinja. Slett oppføringene som søket da viser deg.

På denne måten kan man slette en enkelt oppføring.

P.S Godt å endelig få vite hvem Leif er :thumbup:

Lenke til kommentar
De fleste går ut på og gå inn i registeret og gjøre det manuelt der ( slik )

Problemet med denne fremgangsmåten er at det virker kun som om at dette er adresser som er skrevet inn. De tilfellene vi er på jakt etter er der fra linker. Og disse kommer ikke opp i reristeret.

Det er ikke manuellt skrevne URLer trådstarter ønsker å slette.

Lenke til kommentar
Du er nok på feil plass. Dette lagres i en indexfil (index.dat), som er en tabellignende oversikt over dine besøkte steder. Her lagres alt, inkludert eventuelle linker du trykker på (annonser er bilder med linker osv).

Hvis du åpner historikken ved å tykke på stjerna helt øverst til venstre (der du også har favorittene) velger arkfanen History -> Search for, så skriver du inn deler av URLen som kommer i adresselinja. Slett oppføringene som søket da viser deg.

På denne måten kan man slette en enkelt oppføring.

P.S Godt å endelig få vite hvem Leif er :thumbup:

Søkte på den urlen det gjalt, slettet den oppførinngen som kom. Da vi så testet og skrive inn de første bokstavene i urlen så kom den da ikke opp som tidligere.

Takker for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...