Lahamera Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Har akkurat fått meg kamera, og har lånt pc med photoshop. Hva synes dere? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Fint motiv og fin komposisjon, men overbehandlet i photoshop. Liker ikke at vannet er blitt så kornete. Lenke til kommentar
Lahamera Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Takk for responsen! Ser også at det kanskje er litt overbehandlet,har ikke vært borti bilderedigeringsprogrammer før, så det er lett å ta litt av. =) Her er forøvrig det opprinnelige bildet (som jeg synes var litt kjedelig) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Her er forøvrig det opprinnelige bildet (som jeg synes var litt kjedelig)Et tips: bruk heller mer tid med selve fotograferingen, og bruk bare tid på etterbehandling på de bildene du synes blir bra. Da vil du oppnå svært gode resultater. Det er sjelden det nytter å gjøre et middelmådig bilde bra, man klarer noen ganger å gjøre det greit nok, men etterbehandlingen blir mye mer givende dersom utgangspunktet er godt! I begynnelsen vil det medføre lite etterbehandling, men etter hvert som du lærer mer om fotografering, vil resultatene bli desto bedre. Dessuten - dersom du synes bildet var kjedelig, er det stor sannsynlighet for at flere av oss synes det. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det blir litt mørkt ja. Liker det du har gjort med lyset i den redigerte versjonen, bildet ble mye mer stemningsfullt av det. Men det blir litt vel mye kontraster og litt for lite detaljer. Dessuten burde du ha gått litt nærmere når du tok bildet (evt hatt mer tele) slik at du ikke trengte å croppe så mye. Lenke til kommentar
Lahamera Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Takk for tips, får gå ut å prøve igjen når det slutter å regne.. =) Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det k-ryeng sier er veldig lurt. Jeg ville også heller ikke bruke cropping i etterbehandlingen istedenfor å kjøpe en tele-linse. Bildet er også altfor mørkt, du burde ta deg god tid til å studere fotograferingen. I dette tilfellet er motivet for kjedelig og den dynamiske rekkevidden ødelegger også. Prøv å ta bildet et annet tidspunkt. Hvis du liker å ta bilder av motiver ved vann, ville jeg foreslått å skaffe et stativ og et neutral density filter. Da vil du alltid få et spennende resultat fordi vannet er helt flatt, som også gjør det enklere å få et godt bilde. Bølger ødelegger ofte bilder syns jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå