>Jonas< Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 spørs litt på hvor reelle de watta er da.. og den boss spillern er IKKE bra.. kjøp heller kjente saker som pioneer Den effekten som var oppgitt på den forsterkeren skulle visstnok være reelle. Boss er jo et kjent merke, ihvertfall i billig-segmentet. De billigste Pioneerspillerne har jo ikke engang linjeutganger. På den siden er jo Boss-spilleren godt utstyrt. Han vi kjøpte dette av, som også kan lage noen gode tilbud til meg sier ihvertfall at dette er mye for penga. Han har satt noen norgesrekorder innen bilstereo opp gjennom årene, så jeg regner med at han har litt peiling på det han snakker om. Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 spørs litt på hvor reelle de watta er da.. og den boss spillern er IKKE bra.. kjøp heller kjente saker som pioneer Den effekten som var oppgitt på den forsterkeren skulle visstnok være reelle. Boss er jo et kjent merke, ihvertfall i billig-segmentet. De billigste Pioneerspillerne har jo ikke engang linjeutganger. På den siden er jo Boss-spilleren godt utstyrt. Han vi kjøpte dette av, som også kan lage noen gode tilbud til meg sier ihvertfall at dette er mye for penga. Han har satt noen norgesrekorder innen bilstereo opp gjennom årene, så jeg regner med at han har litt peiling på det han snakker om. hehe, hvem er det du kjøpte dette av da? når jeg sier billig pioneer mener jeg seff så billig at du har linjeutgang og å teste arizona eagle watt mot us amps watt blir litt feil Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 spørs litt på hvor reelle de watta er da.. og den boss spillern er IKKE bra.. kjøp heller kjente saker som pioneer Den effekten som var oppgitt på den forsterkeren skulle visstnok være reelle. Boss er jo et kjent merke, ihvertfall i billig-segmentet. De billigste Pioneerspillerne har jo ikke engang linjeutganger. På den siden er jo Boss-spilleren godt utstyrt. Han vi kjøpte dette av, som også kan lage noen gode tilbud til meg sier ihvertfall at dette er mye for penga. Han har satt noen norgesrekorder innen bilstereo opp gjennom årene, så jeg regner med at han har litt peiling på det han snakker om. hehe, hvem er det du kjøpte dette av da? når jeg sier billig pioneer mener jeg seff så billig at du har linjeutgang og å teste arizona eagle watt mot us amps watt blir litt feil Han er vel den eneste(?) som har fått lov til å selge bilstereo i Spaceworld butikken sin pga sin kompetanse innenfor emnet. En billig Pioneer trenger jo ikke å være noe bedre enn en annen den heller. Hvorfor blir det feil å sammenlikne effektene fra de to? Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 han kan ikke ha så forbanna mye kompetanse hvis han mener boss og arizona eagle er bra hehe watta som us amps oppgir er CEA godkjent.. noe som betyr at alt er testa og ok.. kan ikke helt se samme hos arizona eagle.. og reglen er at billigmerker ikke gir det de lover Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 han kan ikke ha så forbanna mye kompetanse hvis han mener boss og arizona eagle er bra hehe watta som us amps oppgir er CEA godkjent.. noe som betyr at alt er testa og ok.. kan ikke helt se samme hos arizona eagle.. og reglen er at billigmerker ikke gir det de lover Han se de ga mye for penga kontra andre i samme prisklasse. Hvilken regel sier at billigmerker ikke gir hva de lover? Det er vel bare tull.. Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 nei, for all del.. be om hjelp her og drit i svara du får.. behold ampen og spillern og begynn å grin når du syns det ikke låter bra eller du svir subben.. ellers lykke til Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Man vet vel at man får det man betaler for, enten det er klær, eller forsterker.. eller hva som helst annet... Hvis du uansett svar her, bryr deg kun om hva kompisen din, eller onkelen din sier, så skjønner jeg ikke hvorfor du spør? Lykke til Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Man vet vel at man får det man betaler for, enten det er klær, eller forsterker.. eller hva som helst annet... Hvis du uansett svar her, bryr deg kun om hva kompisen din, eller onkelen din sier, så skjønner jeg ikke hvorfor du spør? Lykke til Så klart får man jo som regel bedre komponenter om man betaler mer, men det betyr jo allikevel ikke at alt som er billig er noe dritt. Og når folk sier "ikke kjøp det, det er bare noe dritt", uten å begrunne det, så virker jo ikke påstanden akkurat veldig troverdig. Den billigste Pioneerspilleren med én linjeutgang (og 4x22w) koster 1500, og om jeg da betaler 900 for den Boss spilleren som er mye bedre utstyrt, har fjernkontroll og høyere uteffekt, så får jeg vel da mer for penga? Men angående høyttalerne igjen. Jeg har målt litt mer og tror nok jeg får plass til 5,25". Hva med noen av disse: - Planet Audio V52CK (har til russebilen, 500,- for meg) - Pioneer TS-A1311 - Rockford Fosgate T152C - Infinity Reference 5012i - Infinity Reference 5022i - Rockford Fosgate P1572C Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 du skal ikke stole blindt på watt... alle produsenter har forskjellige måter og måle dette på. altså en pioneer spiller som er målt til 4*22 watt kan spille bedre enn en spiller fra et jalla jalla merke på f.eks 4*60watt. kan ta et eks fra hjemmekino. harman kardon med sine 5* 40 watt spillte bedre en forsterkere som er oppgitt til 5* 110watt Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Unnskyld at jeg sier dette Jonas, men dette er det verste jeg har lest. Alt folk sier til deg, ender opp med at du sier at de har feil og at "kompisen" din har rett. Og billige ting er skjeldent bra. Og det ligger jo i navnet, "BOSS".. boss er ikke noe til å stole på i det hele tatt. Falsk oppgitte watt, falsk tåelig effekt høytalerene klarer og falske uttalelser. Vis han kompisen din har mangen norges rekorder, så må det i så fall være i "det dårligst gjenomførte anlegget, med dårligst lyd" eller noe. For vis han mener at boss til 1000 kr låter bedre en verdenskjente Pioneer så har han slått seg grundig. jeg har akkurat Kjøpt: Morel tempo 6 komponentsett Dynabel BF0756 forsterker (Denne er akkurat stor nok til å drive 6 tommerene med en viss tilfredsstillelse) Dynabel DY9412 subb Masse ledninger Betalte 10 000, 11 000 inkl kasse til subb og dempe materiale. Er kanonfornøyd, og det låter herlig. Så alt fra dynabel og morel kan anbefales. Gode watt og ekte varer blir levert Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Unnskyld at jeg sier dette Jonas, men dette er det verste jeg har lest. Alt folk sier til deg, ender opp med at du sier at de har feil og at "kompisen" din har rett. Og billige ting er skjeldent bra. Og det ligger jo i navnet, "BOSS".. boss er ikke noe til å stole på i det hele tatt. Falsk oppgitte watt, falsk tåelig effekt høytalerene klarer og falske uttalelser. Vis han kompisen din har mangen norges rekorder, så må det i så fall være i "det dårligst gjenomførte anlegget, med dårligst lyd" eller noe. For vis han mener at boss til 1000 kr låter bedre en verdenskjente Pioneer så har han slått seg grundig. jeg har akkurat Kjøpt: Morel tempo 6 komponentsett Dynabel BF0756 forsterker (Denne er akkurat stor nok til å drive 6 tommerene med en viss tilfredsstillelse) Dynabel DY9412 subb Masse ledninger Betalte 10 000, 11 000 inkl kasse til subb og dempe materiale. Er kanonfornøyd, og det låter herlig. Så alt fra dynabel og morel kan anbefales. Gode watt og ekte varer blir levert Hvor har jeg sagt Boss'en spiller bedre enn Pioneer og at folk har tatt feil? Jeg sa bare at det var tull at det var en regel som sa at alt billig er dritt. re subben vil nok spille både penere og høyere Denne RE subben som blir anbefalt fremfor Audiobahn koster 500 kroner. Etterpå får jeg høre at billigmerker ikke gir det de lover? og reglen er at billigmerker ikke gir det de lover Så selv om den Audiobahn subben koster mye mer er den bare dritt? Jeg har lest brukererfaringer av den Boss spilleren og den kommer ut med 7,7 av 10 og får en del positiv omtale. Så de som sier det bare er noe dritt, har de da erfart det eller er det grunnløse påstander? Saken er at det ikke finnes noen Pioneerspiller med AUX tilkobling, linjeutganger og slikt til 900 kroner. Jeg har fremdeles til gode å se at folk kommer med forslag til andre komponenter. Kom med forslag til - Spiller med linjeutganger og AUX-tilkobling - Effekforsterker (til bass og evnt høyttalere) - Coax/Comp sett 4-5,25" - 12" bass til en samlet pris på maks 4500. Jeg skal ikke stå på en bensinstasjon eller et annet sted å plage naboene, men høre på musikken mens jeg kjører, og i varebilen min blir det aldri ideelt uansett. Men kom med konkrete forslag nå da folkens! EDIT: Denne til 1800,- er bare crap? Om det spiller noen rolle for dere "billige ting er bare dritt"-folk så kan den kjøpes for 4000,- også. Tenkte på å kjøre høyttalerparet på den, samt brokoble de to andre kanalene til subben. Endret 19. januar 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Okei, da har jeg fått tilbud på et litt annet komplett anlegg, til 5000 kroner: - Kenwood KDC-W4037 (1000,-) - Pioneer TS-A132C (500,-) Audiobahn AW1200N (1000,-) - Boss GT1280 (2000,-) Det sitter jo i en 80A sikring, så noe effekt må den vel klare å gi selv om Boss er kjent for å oppgi litt mye i forhold til hva det leverer. - Boss Kabel Kit-10 (500,-) Hva tror dere om dette da? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Sikkert helt ok til 5000 kr Så ikke så altfor verst ut untatt audiobahn subben.. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Sikkert helt ok til 5000 kr Så ikke så altfor verst ut untatt audiobahn subben.. Hva er galt med den? Alle de brukererfaringene jeg har lest om den har vært veldig positive, og den har jo relativt bra specs til prisen. Finnes det noe bedre i samme prisklasse tar jeg gjerne imot forslag. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) IKKE kjøp audiobahn sub, eller rockford. Sikkert helt ok til 5000 kr Så ikke så altfor verst ut untatt audiobahn subben.. Hva er så galt med Audiobahn? Elementet har jo en grei stor magnet, to spoler og virker veldig forseggjort. Bra brukeromtaler har det fått også. Specs # 12" subwoofer with two 4-ohm voice coils # poly-coated spruce pulp cone with 2" foam surround # cast-aluminum basket # 7-1/2 pound dual magnet structure # power range: 50-700 RMS watts (350 watts per voice coil) # peak power: 1400 watts # frequency range: 20-500 Hz # sensitivity: 92.7 dB # mounting depth: 5-13/16" # sealed box volume: 0.5-1.5 cu. ft. # ported box volume: 1.30-3.30 cu. ft. # Recommended Q-Logic Box Type: 1, 2, 3 Dual Voice Coils: For increased system flexibility, the woofer has two 4 ohm voice coils. When the voice coils are wired in parallel, the woofer presents a 2 ohm load. When the voice coils are wired in series, the woofer presents a 8 ohm load. In addition, each coil may be connected to a different amplifier channel and each channel will see a 4 ohm load. Cast Basket: The dual voice coil woofers use a polished chrome aluminum cast basket. This ensures a perfect alignment on each and every woofer. Unlike stamped baskets, the cast basket cannot bend or tweak under normal play and wear. Rigidity is important when trying to achieve strong bass and high SPL. Poly Coated Cone: The cone material used is spruce pulp paper. This provides a combination of weight and strength and allows high levels of output without cone failure. The cone is non-pressed and has a 2-layer poly coating, which increases the cone rigidity and lowers distortion. Aluminum Voice Coil Former: The voice coil former is black, anodized aluminum for highly efficient thermal transfer. This allows winding high temperature copper wire in multiple layers for improved efficiency. This allows improved power handling by effectively dissipating heat. Extended Pole Piece: The pole piece has been extended to provide a more linear magnetic field for the operation of the woofer. This lowers distortion and provides the woofer with better low frequency response. Vented Oversized Back Plate: The back plate has been stepped deeper to allow the woofer more excursion without bottoming out. Additionally, the back plate is vented with a radius aerodynamic back vent, which efficiently and quickly circulates cool air around the voice coil. This allows for more excursion and increased power handling. 4-layer Voice Coil: The dual 4-layer, edge wound 2.5" voice coil design allows for a variety of impedance loads when using one or multiple subs. 2" Treated Foam Surround: The 2" treated foam surround is resistant to temperature variations and provides the consistent support necessary for the linear motion of the speaker cone. In addition, the inherent damping capabilities eliminate the transmission of sonic disturbances between the cone and the frame of the speaker. This greatly improves the clarity of the speaker's output. Flat Spider: The speaker's linear compliance is balanced through the use of a flat spider design. A flat spider provides symmetrical control of the voice coil through its cone excursion. Linear cone excursion reduces harmonic distortion for improved sound quality. This allows for reduced mechanical distortion for better sound quality. Inverted Dust Cap: The use of an inverted dust cap serves to increase the cone rigidity and improve power handling by forcing more air through the voice coil. An added benefit is smooth frequency response. Crossover: Audiobahn recommends using a 12 dB/octave active crossover between 80 Hz and 100 Hz. Speaker Terminals: Each voice coil has inputs for bare wire up to 8 gauge. The wire is held in place by tightening Allen Head bolts using the included Allen wrench. Enclosure Compatibility Recommended Sealed Box Volume: Audiobahn recommends a sealed enclosure with an internal volume between 0.5 and 1.5 cubic feet. While no ideal volume is given, the manual notes the larger enclosure will play a lower note, but will not handle as much power. Recommended Ported Box Volume: Audiobahn recommends a ported enclosure with an internal volume between 1.3 and 3.3 cubic feet. Three specific enclosures are listed in the manual. The "Space Saver" design is 1.3 cubic feet and has one 3" diameter x 7.25" long port. The "Everyday Bass" design is 2.3 cubic feet and has one 4" diameter x 7.25" long port. The "Ultimate SPL" design is 3.3 cubic feet and has two 4" diameter x 11" long ports. Power Handling Note Power Handling: The woofer has two 4 ohm voice coils, and each coil can handle up to 350 watts RMS (700 watts total). Får man et bedre element til tusenlappen så skrik ut, men jeg vil først og fremst vite hvorfor det er bedre. Endret 27. januar 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå