Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det er noen måte å lage en pipelyd fra høytaleren på hovedkort i Visual C# 2005.

Jeg googlet og så at det skulle gå med "System.Runtime.InteropServices.Beep();" men det fungerer ikke, antar at det var med en eldre versjon av C#.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den lager lyden med de vanlige høytalerene som er koblet til PCen. Jeg er strengt tatt ikke ute etter lyden, men derimot et av/på signal med strøm for å signalisere til en PLS.

Skal se om jeg finner en innstilling i windows som skrur av pipingen, men det blir etter skolen i morra.

Endret av Petter90
Lenke til kommentar
Jeg er strengt tatt ikke ute etter lyden, men derimot et av/på signal med strøm for å signalisere til en PLS

Hææ?? Og det har du tenkt å bruke den interne høytaleren til? Høres ikke veldig smart ut spør du meg. Dessuten tror jeg ikke sinuskurven som "sendes" til høytaleren er veldig godt egnet til å styre en PLS?

Hvorfor ikke gjøre det enkelt og bruker COM-porten i stedet?

Lenke til kommentar

Er fullt klar over at det kan virke, ja, idiotisk, å bruke høytaleren. Men skal strengt tatt ikke bruke den, bare strømmen som går gjennom, men siden jeg ikke får det til å funke får jeg heller prøve meg på COM-porten. Men jeg har ikke peiling hvordan jeg skal få det til å funke heller, men får vel google og lese til jeg begynner å skjønne noe :roll:

Btw, har lett etter noen som selger sånt, jorn79, men hadde vært fint å få det til uten å kjøpe noe ekstra.

Endret av Petter90
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...