skyflyer Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hei. Jeg funderer på å plassere radiator og vifte utendørs og lurer på om det er noen som har erfaring med dette i vinternorge. Her er noen punkter jeg gjerne mottar synspunkter på: - Kondensprobelmer? - Vil lange slanger (5m ut, 5m inn)belaste pumpen noe særlig (ingen høydeforskjell)? - Hvor mye og hvilken type frostveske? - Hvordan tåler vanlig vannkjølingsutstyr frostvesken? - Hvordan tåler vanlig vannkjølingsutstyr lave temperaturer? - Gode tips fra de som har prøvd. På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Hvis du leser i FAQen til vannkjøling så står det noe helt nederst om radiator eller noe uten for veggen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=167092 Burde jo fungere. Men du må jo passe på om vintern at ting ikke blir å kaldt at det fryser. Vannet er jo i bevegelse så lenge pcen er på, men av så blir det verre. Og man bruker nok litt kjøleveske, så det ordner seg nok. Også må det passes på at sola ikke steiker i veggen, både på sommer og vinter Så blir fort veldig mye å tenke på. Dette er vel heller noe man bare gjøre for en gitt periode, men ikke for å ha det sånn. Jeg vil heller anbefale å sette radiator ved et åpent vindu eller noe. Så den hele tiden kan trekke frisk kald luft, da det ofte er kaldere ute enn inne. Endret 17. januar 2008 av NeXz Lenke til kommentar
skyflyer Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Takk for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå