Jorgengk Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Fikk i dag ADSL2+ fra Ventelo. Men hastigheten er veldig lavere enn det jeg hadde sett for meg. Ligger ca 600m fra sentralen og på kapaks står det at høyest mulig hastighet er 14432/800. Men likevel er hastiheten på div tester max 3400kbit/s. Legger også merke til at opphastigheten er som den skal være (800kbit/s ++) og at det kun er nedhastigheten som er lav.. Noen som har opplevd noe likt, eller vet hva som kan være feil? Endret 15. januar 2008 av Jorgengk Lenke til kommentar
Jorgengk Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Hmm... Siden jeg bruker trådløst så prøvde jeg å koble med ledning. Da fikk jeg opp til 11mbit/s, så det er tydelig at routeren ikke er så god til høyhastighets trådløst nettverk. Noen som vet om gode routere til dette bruket? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Du kan jo velge en router med 11N teknologi. Den støtter inntil 100Mbit trådløst. Eks: D-link DIR-655. Husk at du må ha et kompatibelt nettverkskort eller USB-løsning på PC. Lenke til kommentar
Jorgengk Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Ja... men den routeren jeg har nå er på 108Mbit, og jeg fant ut at det er rekkevidden som er dårlig.. Jeg sitter ca 15m unna og to etasjer over routeren, så det er mange vegger og gulv å trenge gjennom. Når jeg sitter nærme routeren så funker det bra. Så trenger en som har stor rekkevidde... eller så må jeg flytte routeren da Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 108Mbit brutto er ikke det samme som nettohastighet. En slik router vil gi 10-20Mbit mot et tilfeldig 11g nettverkskort. Du vil trolig ikke oppnå 11Mbit gjennom flere gulv/vegger med utstyret du har nå om du ikke flytter routeren nærmere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå