Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lengre trådløs link

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg leste en artikkel om en som hadde satt opp en trådløs link på opptil 12-13 kilometer, fra bygd til en annen bygd hvor han bodde litt på baksida, men fant ikke denne, så jeg søkte litt rundt her, fant denne tråden da.

Nå har det seg slik at jeg trenger en forbindelse til huset mitt, som er et godt stykke utenfor nærmeste sentral. Har snakka med Telenor, de har brukt 12 måneder på og gi meg et prisoverslag på 16000 kr som det vil koste og trekke ned et kobberpar til en ADSL linje.

3G dekningen i området er ifølge kart både fra NetCom og Telenor ikke eksisterende, men jeg har likevel 2 pinner på en god dag. 3G'et strekker ikke lengre til, så da vil jeg gjerne gjøre forsøk på om jeg kan bytte ut. HSDPA er vel enda lengre tid før kommer, om det i det hele tatt vil strekke ut for dekningsområdet.

Jeg har ikke funnet noen som er villige til og dele linje mot at jeg betaler rundt halv pris, men det er da lov til og forhøre seg litt rundt hva det vil koste opp mot og betale 1 månedslønn til Telenor for noe som burde vært gratis da de allikevel har ganske ublu priser. NextGenTel ville ikke gi overslag ;)

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...