Gjest medlem-105082 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Hei. Jeg har bare noen få sprøsmål om hvordan det er å starte opp et firma. - Hvor og hva må jeg gjøre får å starte opp et firma? - Hvis jeg f.eks skal utvikle noe som tar litt tid og har noen ansatte som jobber for meg, hvordan kan jeg gi de lønn, uten at jeg/firmaet tjener noe? Hvis det tar kanskje 2 år å utvikle mitt produkt så må jeg jo gi de ansatte lønn, men hvordan kan jeg det uten at jeg har tjent noe på mitt produkt? Håper dette kan svares på. Endret 15. januar 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 1. Starte firma er bare å registrere det i brønnøysundregisteret. Først må du ha bestemt deg for hvilken type selskap du skal ha. Enkeltmannsforetak, Delt Ansvar eller AS er vel de vanligste alternativene. AS krever at du har minst 100.000, ellers er det ingen formelle krav for de andre. 2. Ja dette er jo det store spørsmålet. Enten må du finne noen partnere som vil være med deg og starte opp firmaet. Eller du må finne noen investorer som vil spytte inn penger. Ingen av delen er lett, men det første er vel det beste sånn helt i starten. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Ok, takk for hjelpen! Fikk de svarene jeg var ute etter. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 I tillegg til det svaret du har fått over der, kan kommunen du starter bedriften i samt Innovasjon Norge være behjelpelig med startkapital. Da enten i form av lån eller direkte støtte. Sjekk ut innovasjonnorge.no og ta kontakt med din lokale næringshage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå