Tor_:) Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei!! Jeg tenger hjelp med å åpne multipieren av en celeron 2GHz...Jeg kan ikke finne noe om d på nettet...er d noen som har peiling?? jeg klarer og få den opp i 3.2GHz med fsb men jeg vill klokke den mer Noen hjelp meg PLEASE!! Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 det går ikke tror jeg... den heatspreader-tingen er i veien, og jeg ville ikke finni på å fjerne den.. men så har ikke jeg intel heller ---> GO AMD!!! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei!! Jeg tenger hjelp med å åpne multipieren av en celeron 2GHz...Jeg kan ikke finne noe om d på nettet...er d noen som har peiling?? jeg klarer og få den opp i 3.2GHz med fsb men jeg vill klokke den mer Noen hjelp meg PLEASE!! Her finnes det ikke hjelp. Intel sine cpu`er kan kun klokkes via fsb. Med andre ord, ikke bruk mer tid på å prøve å låse opp, for det er nemlig ikke mulig. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 det går ikke tror jeg...den heatspreader-tingen er i veien, og jeg ville ikke finni på å fjerne den.. men så har ikke jeg intel heller ---> GO AMD!!! Den mest effektive måten å klokke på for å få økt ytelse er fremdeles å øke fsb - også for AMD-prosessorer. Imidlertid ser jeg helt klart fordelen med å kunne justere multiplier for å kunne klokke system/cpu optimalt uavhengig av hverandre. Ved ren fsb-klokking er hovedkortet avgjørende om hvor optimalt man får justert. Du sier GO AMD- mulig det, men jeg sier - GO nForce...som gjør at vanlige folk også kan justere multiplier uten å få dårlige nerver under opplåsningen... Lenke til kommentar
PsychoD@d Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 hvorfor er det bedre å klokke med fsb enn med multiplier? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 hvorfor er det bedre å klokke med fsb enn med multiplier? Fordi at da klokker du hele systemet. Kjekt å kunne klokke opp f.eks minne samtidig med CPU, for det er liten vits å ha treig ram og rask CPU. Men du kan jo stille opp multiplier på cpu hvis rammen ikke vil mer, men cpuen går høyere. det er kombinasjonen mellom multiplier og FSB som er så fint Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Intel kan ikke låses opp nei! Lenke til kommentar
PsychoD@d Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 hvorfor er det bedre å klokke med fsb enn med multiplier? Fordi at da klokker du hele systemet. Kjekt å kunne klokke opp f.eks minne samtidig med CPU, for det er liten vits å ha treig ram og rask CPU. Men du kan jo stille opp multiplier på cpu hvis rammen ikke vil mer, men cpuen går høyere. det er kombinasjonen mellom multiplier og FSB som er så fint Joa, men hva med de HK'ene der du kan separere cpu fsb'en fra resten av komponentene? Da ville vel multiplier overklokking vert mest effektivt!? Er det noe forsjell på varmeutvikling mellom de to oveklokkingsmetodene? Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 tror northbridgen blir varmere ved høyere fsb, men det er jeg ikke sikker på. :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå