morningstar665 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg sliter med ekstrem mye slim i nesa. Må bokstavelig talt gå med Kleenex boks rundt, ellers får jeg ikke puste. Om nettene er det et helvete å sove. Virker som jeg aldri kommer meg over denne forkjølelsen. Trenger råd, fordi jeg har veldig lyst å dra på trening (kampsport). Drar jeg nå så må jeg snyte meg hvert 2. minutt, og folk blir vel ikke så glad for avbrytelser stadig vekk. Jeg har prøvd å drikke masse te (grønn og kamille), men virker ikke som det funker. Har hatt dette siden forrige uke. Hva pleier dere å gjøre? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 jeg bruker å ta meg fri i en dag eller to. snørra tar jeg knekken på med saltoppløsning og nesespray, ellers tar jeg 2-3 paracet før jeg legger meg og bruker skikkelig kvalitets likør som hostesaft Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Unngå smertestillende og feber dempende ting som paracet o.l. Det eneste det gjør er å skru av kroppen sine forsvarsmekanismer mens infeksjonen har det like bra. Lenke til kommentar
kaka Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Unngå smertestillende og feber dempende ting som paracet o.l. Det eneste det gjør er å skru av kroppen sine forsvarsmekanismer mens infeksjonen har det like bra. Tull og tøys! Paracetamol virker i hjernen og ikke i kroppen (vevet), så kroppens forsvarsmekanisme blir på ingen måte påvirket. Reseptfrie smertestillende preparater som paracet og ibux gjør ikke at forkjølelsen e.l. går fortere over, men det gjør at prosessen blir mer levelig enn foruten. Lenke til kommentar
neoman Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvor mange månder har det pågått? oppsøk lege kanskje? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Ikke så lenge som månedsvis heldigvis. Det begynte forrige uke. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Leger anbefaler sitron. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 c- vitaminer er bra for immunforsvaret. Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Unngå smertestillende og feber dempende ting som paracet o.l. Det eneste det gjør er å skru av kroppen sine forsvarsmekanismer mens infeksjonen har det like bra. Tull og tøys! Paracetamol virker i hjernen og ikke i kroppen (vevet), så kroppens forsvarsmekanisme blir på ingen måte påvirket. Reseptfrie smertestillende preparater som paracet og ibux gjør ikke at forkjølelsen e.l. går fortere over, men det gjør at prosessen blir mer levelig enn foruten. Det at man blir tett i nesen, rennende øye, får feber osv, er en del av kroppens forsvarsmekanismer. Det er ikke sykdommen som gir deg feber, men kroppen som gir deg feber. Høyere kroppstemp øker aktiviteten til immunforsvaret. Ta en titt på denne artikkelen Lenke til kommentar
kaka Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Unngå smertestillende og feber dempende ting som paracet o.l. Det eneste det gjør er å skru av kroppen sine forsvarsmekanismer mens infeksjonen har det like bra. Tull og tøys! Paracetamol virker i hjernen og ikke i kroppen (vevet), så kroppens forsvarsmekanisme blir på ingen måte påvirket. Reseptfrie smertestillende preparater som paracet og ibux gjør ikke at forkjølelsen e.l. går fortere over, men det gjør at prosessen blir mer levelig enn foruten. Det at man blir tett i nesen, rennende øye, får feber osv, er en del av kroppens forsvarsmekanismer. Det er ikke sykdommen som gir deg feber, men kroppen som gir deg feber. Høyere kroppstemp øker aktiviteten til immunforsvaret. Ta en titt på denne artikkelen Når kroppstemperaturen stiger, så øker jo også kroppens behov for oksygen og væske. Og som vi vet så kan feber også føre til smerter i form av muskelsmerter, mareritt, feberkramper og uro. Det som ofte er konsekvensene av disse lidelsene er lite søvn, og lite søvn fører til et svekket immunforsvar. Så om det er fordelaktig å ikke ta noe febernedsettende kan vel diskuteres, mtp. den menneskelige faktoren også. Endret 16. januar 2008 av kaka Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 spis mye frukt, kle deg godt, slapp av. Viss det fortsetter bør du kontakte lege, dette kan være en form for betennelse eller infeksjon/virus som kanskje må vekk med penecilin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå