Gå til innhold

Suntek m/300W sammen med R9700Pro?

Cycl0ps

Anbefalte innlegg

Fungerer dette bra? Med 300W psu? Har hørt at man bør ha 340 eller noe mer. Er det mye stress og bytte psu? Eller er det en enkel sak?

Tenker på å kjøpe dette kabinnettet for it's looks det er så fett.

Fungerer dette + at jeg har masse andre vivfter osv er 300 nok eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har suntek kabinettet selv, har overklokket til 2700 og har ingen problemer, så hvis du ikke har en haug med hdd'r, cdbrennere osv tipper jeg det går fett.

Det du BØR være obs på er at det er dårlig luftsirkulasjon i dette kabinettet i utgangspunktet. Det er bare en plass for en 92mm vifte for å få luft inn i kabinettet. Viften på powersupplyet er ikke sterk nok til å ta unna for den luften som blir dyttet inn og du får overtrykk i kabinettet, ikke heldig... Har selv bare satt en 92mm vifte som blåser luften ut ved pci plassene ettersom jeg ikke har et eneste pci kort, dette funker fett, anbefaler også en 80mm vifte ved hdd'ene, den øker bare luftsirkulasjonen i kabinettet, men hdd'n gikk fra å være varm til lunken.

alternativet til min hjemmemekk 92mm vifte ved pci plassene er en radialvifte, http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet15.htm denne skulle visstnok være "nærmest lydløs, og flytter bra med luft"

(92mm viftene mine er forresten zalman 20db vifter, de er så å si lydløse)

Hvis du ser bort fra det ekstra bryet med å anskaffe riktige vifter er kabinettet en fryd å bygge i :) og det ser FETT ut :)

Med oppsettet under har jeg idle temp på 37/47 grader (vær obs på at 37 grader er temp'n på chipsettet som blir relativt varmt, ikke luften i kabinettet, ihvertfall så langt jeg kan forstå) Load temp'n er 45/58 sånn ca, men så er det en vifte beregnet for P4 1800, ikke P4 2700 :) )

Ps: sånn jeg har satt opp maskinen blir alt av vifter overdøvet av intel boxed viften ;)

Lenke til kommentar
Hei, har suntek kabinettet selv, har overklokket til 2700 og har ingen problemer, så hvis du ikke har en haug med hdd'r, cdbrennere osv tipper jeg det går fett.

Det du BØR være obs på er at det er dårlig luftsirkulasjon i dette kabinettet i utgangspunktet. Det er bare en plass for en 92mm vifte for å få luft inn i kabinettet. Viften på powersupplyet er ikke sterk nok til å ta unna for den luften som blir dyttet inn og du får overtrykk i kabinettet, ikke heldig... Har selv bare satt en 92mm vifte som blåser luften ut ved pci plassene ettersom jeg ikke har et eneste pci kort, dette funker fett, anbefaler også en 80mm vifte ved hdd'ene, den øker bare luftsirkulasjonen i kabinettet, men hdd'n gikk fra å være varm til lunken.

alternativet til min hjemmemekk 92mm vifte ved pci plassene er en radialvifte, http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet15.htm denne skulle visstnok være "nærmest lydløs, og flytter bra med luft"

(92mm viftene mine er forresten zalman 20db vifter, de er så å si lydløse)

Hvis du ser bort fra det ekstra bryet med å anskaffe riktige vifter er kabinettet en fryd å bygge i :) og det ser FETT ut :)

Med oppsettet under har jeg idle temp på 37/47 grader (vær obs på at 37 grader er temp'n på chipsettet som blir relativt varmt, ikke luften i kabinettet, ihvertfall så langt jeg kan forstå) Load temp'n er 45/58 sånn ca, men så er det en vifte beregnet for P4 1800, ikke P4 2700 :) )

Ps: sånn jeg har satt opp maskinen blir alt av vifter overdøvet av intel boxed viften ;)

Så jeg har vel en 80mm papst vifte i kabinettet mitt. Så hvilke andre vifter er du sa at jeg burde kjøpe. Jeg skjønte ikke helt hva du skrev. Sitter på skolen. Men gidder du og skrive det en gang til? Litt enklere?

Lenke til kommentar

1)

Du skal kjøpe denne:

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet15.htm

Også skal du kjøpe en 92mm vifte til å blåse luft inn i kabinettet, zalman viften jeg kjøpte fra microplex er jeg godt fornøyd med. På 1500rpm er den lydløs... (zalman viften får du kjøpt fra microplex, men irriterende å bestille fra to forskjellige webshopper for å få to vifter...)

ELLER

2)

så kan du kjøpe 2x92mm vifter:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMF2

men den ene må stripses fast eller noe sånt ved pci utenfor pciplassene og da har du ikke plass til noen pci kort ;) anbefaler den første løsningen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...