Cycl0ps Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Fungerer dette bra? Med 300W psu? Har hørt at man bør ha 340 eller noe mer. Er det mye stress og bytte psu? Eller er det en enkel sak? Tenker på å kjøpe dette kabinnettet for it's looks det er så fett. Fungerer dette + at jeg har masse andre vivfter osv er 300 nok eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 hvis du fra før har en psu som fungerer så kan du jo bare ta å sette den i det nye kabinettet ? Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Er det vanskelig eller? Er det noen giude til dette eller ei? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Er så enkelt at du ikke trenger noen guide. Skru løs de skruene som holder PSU på plass og sett nye der den gamle var.. Andy Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Hvorfor sier folk at det er så viktig at den står helt rett osv... ??? Sikkere? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei, har suntek kabinettet selv, har overklokket til 2700 og har ingen problemer, så hvis du ikke har en haug med hdd'r, cdbrennere osv tipper jeg det går fett. Det du BØR være obs på er at det er dårlig luftsirkulasjon i dette kabinettet i utgangspunktet. Det er bare en plass for en 92mm vifte for å få luft inn i kabinettet. Viften på powersupplyet er ikke sterk nok til å ta unna for den luften som blir dyttet inn og du får overtrykk i kabinettet, ikke heldig... Har selv bare satt en 92mm vifte som blåser luften ut ved pci plassene ettersom jeg ikke har et eneste pci kort, dette funker fett, anbefaler også en 80mm vifte ved hdd'ene, den øker bare luftsirkulasjonen i kabinettet, men hdd'n gikk fra å være varm til lunken. alternativet til min hjemmemekk 92mm vifte ved pci plassene er en radialvifte, http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet15.htm denne skulle visstnok være "nærmest lydløs, og flytter bra med luft" (92mm viftene mine er forresten zalman 20db vifter, de er så å si lydløse) Hvis du ser bort fra det ekstra bryet med å anskaffe riktige vifter er kabinettet en fryd å bygge i og det ser FETT ut Med oppsettet under har jeg idle temp på 37/47 grader (vær obs på at 37 grader er temp'n på chipsettet som blir relativt varmt, ikke luften i kabinettet, ihvertfall så langt jeg kan forstå) Load temp'n er 45/58 sånn ca, men så er det en vifte beregnet for P4 1800, ikke P4 2700 ) Ps: sånn jeg har satt opp maskinen blir alt av vifter overdøvet av intel boxed viften Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Mitt 9700Pro kort funker fint i Shuttle kabinettet mitt og det har bare 200W Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Hei, har suntek kabinettet selv, har overklokket til 2700 og har ingen problemer, så hvis du ikke har en haug med hdd'r, cdbrennere osv tipper jeg det går fett. Det du BØR være obs på er at det er dårlig luftsirkulasjon i dette kabinettet i utgangspunktet. Det er bare en plass for en 92mm vifte for å få luft inn i kabinettet. Viften på powersupplyet er ikke sterk nok til å ta unna for den luften som blir dyttet inn og du får overtrykk i kabinettet, ikke heldig... Har selv bare satt en 92mm vifte som blåser luften ut ved pci plassene ettersom jeg ikke har et eneste pci kort, dette funker fett, anbefaler også en 80mm vifte ved hdd'ene, den øker bare luftsirkulasjonen i kabinettet, men hdd'n gikk fra å være varm til lunken. alternativet til min hjemmemekk 92mm vifte ved pci plassene er en radialvifte, http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet15.htm denne skulle visstnok være "nærmest lydløs, og flytter bra med luft" (92mm viftene mine er forresten zalman 20db vifter, de er så å si lydløse) Hvis du ser bort fra det ekstra bryet med å anskaffe riktige vifter er kabinettet en fryd å bygge i og det ser FETT ut Med oppsettet under har jeg idle temp på 37/47 grader (vær obs på at 37 grader er temp'n på chipsettet som blir relativt varmt, ikke luften i kabinettet, ihvertfall så langt jeg kan forstå) Load temp'n er 45/58 sånn ca, men så er det en vifte beregnet for P4 1800, ikke P4 2700 ) Ps: sånn jeg har satt opp maskinen blir alt av vifter overdøvet av intel boxed viften Så jeg har vel en 80mm papst vifte i kabinettet mitt. Så hvilke andre vifter er du sa at jeg burde kjøpe. Jeg skjønte ikke helt hva du skrev. Sitter på skolen. Men gidder du og skrive det en gang til? Litt enklere? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 1) Du skal kjøpe denne: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet15.htm Også skal du kjøpe en 92mm vifte til å blåse luft inn i kabinettet, zalman viften jeg kjøpte fra microplex er jeg godt fornøyd med. På 1500rpm er den lydløs... (zalman viften får du kjøpt fra microplex, men irriterende å bestille fra to forskjellige webshopper for å få to vifter...) ELLER 2) så kan du kjøpe 2x92mm vifter: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMF2 men den ene må stripses fast eller noe sånt ved pci utenfor pciplassene og da har du ikke plass til noen pci kort anbefaler den første løsningen.. Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Har en zalman prosessor vifte. Jeg leser gjennom det en gang til når jeg kommer hjem. Hvor mye koster den vifta? Finner den ikke på den webshoppen. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 har lagt ved link da.. skjønner ikke problemet :) Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg finner ikke den viften på den siden. Er du sikker på at de selger den der? Jeg finner ikke prisen eller noe lignende i det hele tatt. Noen som har en guide, som er slik "skru ut den gamle psu'en og sette inn en ny i et kabinett"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå