Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

til gutta om sjekking:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å nei. Nå blir denne tråden og drept av PUA-folk. Jeg blir lei meg.

ja stakar deg... de slemme PUAene som faktisk jobber med sjekking kommer å overkjører deg...

Jaok?

Du mener de folkene som så og si bare er ute etter å utnytt og ligge med folk? Ja, de blir jeg lei meg av.

Lenke til kommentar
Og om du sjekker opp en jente på fylla: mener du noe med det? Om du spotter drømmedama på en uteplass, går du rett bort og lirer av en dårlig sjekkereplikk, eller er du mer avventende?

Blir gal av å høre om folk som møttes i parken eller i kantina eller på bussen, for det virker overhodet ikke realistisk.. :p

Haha :p

Ok, 2 av damene mine har jeg møtt på bussen, 1 med en kompis, en fjerde mens jeg var ute, og en femte da jeg måtte låne en mobil..

De andre var liksom folk som jeg gikk på skole med.. Det var 3 stykker..

Jeg vet ikke hva jeg bruker å si eller noe, det blir som regel bare noe dumt, så begge begynner å flire.. Deretter går det på msn og telefon, diverse møter på byen også utvikler det seg på sin vanlige gang..

Lenke til kommentar
Å nei. Nå blir denne tråden og drept av PUA-folk. Jeg blir lei meg.

ja stakar deg... de slemme PUAene som faktisk jobber med sjekking kommer å overkjører deg...

Jaok?

Du mener de folkene som så og si bare er ute etter å utnytt og ligge med folk? Ja, de blir jeg lei meg av.

Det er din forvridde tolkning av det

Lenke til kommentar

Litt OT dette, men likevel:

PUA, er du i ein sånn elite-vennegjeng der alle er perfekte, rike og har drag på damene? Er det rom for AFCs i din omgangskrets, eller er ikkje dei gode nok for ein PUA, med tanke på sosial verdi? Eg antyder ingenting her, la det vera sagt, eg er berre nysgjerrig på korleis omgangskretsen til Puas er.

Lenke til kommentar

La meg sitere deg selv:

og følelsen man har i de sekundene man river av henne klæra og man bare vet man får kake...

Den setningen der stjeler jeg av deg! :) hehehe

... noen er ute etter ons osv...

Lenke til kommentar
Litt OT dette, men likevel:

PUA, er du i ein sånn elite-vennegjeng der alle er perfekte, rike og har drag på damene? Er det rom for AFCs i din omgangskrets, eller er ikkje dei gode nok for ein PUA, med tanke på sosial verdi? Eg antyder ingenting her, la det vera sagt, eg er berre nysgjerrig på korleis omgangskretsen til Puas er.

Bra spørsmål.

Rike? Nei

Sosser med sleik? Absolutt ikke

Perfekte? Ingen er perfekte

Jeg har to vennegjenger. Den gamle AFC vennegjengen, og PUA gjengen. Jeg henger med begge to like mye. På fredag nå skal jeg ha fredagspils med en AFC kompis av meg, og videre ut på kvelden med PUA kameratene. Så jeg kombinerer. Jeg støter jo ikke ut gamle venner fordi jeg driver med dette.

Rangsystemet innad i PUA sirkelen er ganske grei: Ingen forsøker å hevde seg over de andre. Hvertfall er det ikke slik i min sosialsirkel. Der har alle like mye å si, og alle trekker av andres erfaringer.

Pick-Up-Artist

La meg sitere deg selv:

og følelsen man har i de sekundene man river av henne klæra og man bare vet man får kake...

Den setningen der stjeler jeg av deg! :) hehehe

... noen er ute etter ons osv...

Siter gjerne til du blir blå i trynet, men jeg utnytter på ingen måte noen. Du har en limiting belief at damer ikke liker sex like mye som menn. Det bare tyder på mangelfull sosial intelligens og at du har vært lite ute å opplevd hvordan den virkelige verdenen er.

Lenke til kommentar
Og om du sjekker opp en jente på fylla: mener du noe med det? Om du spotter drømmedama på en uteplass, går du rett bort og lirer av en dårlig sjekkereplikk, eller er du mer avventende?

Sjekkereplikker er en uting synes jeg. Men derimot så har jeg noen åpningsreplikker på lager sånn at det blir enklere å starte en samtale. Gjerne en kort historie eller en absurd problemstilling. Hvis man får dama til å smile så har man kommet et godt stykke på vei til å bli bedre kjent med henne.

..og drømmedama er ikke noe man kan se. Med mindre man drømmer om barbiedukker da... og dem er det mange av. :)

jeg kunne ikke tenke meg å bli sammen med en fyr som driver å sjekker jenter på bar..

En bar er en sosial arena. Det er hovedsaklig tre grunner til at man drar til en slik arena. Enten så vil man bli kjent med nye folk eller så vil man ha det koselig med venner. Det er viktig å vite at det andre ikke nødvendigvis utelukker det første. Den tredje grunnen til at folk (som oftest menn) drar på bar er for å få seg noe.

Kanskje du burde se litt på din egen innstilling. For meg virker det som at du går på en bar, som er en sosial arena, men du vil ikke bli kjent med nye gutter. Det er da jeg lurer på hvorfor du er der til å begynne med. Du vil ikke treffe "den rette" hvis du avslår alle som vil bli kjent med deg.

Men når du ikke liker gutter som sjekker deg opp så er det et opplagt annet alternativ. Du kan finne en gutt du synes ser interessant ut og prøve å sjekke han opp. Det er veldig smigrende for en mann å bli sjekket av ei dame men da er det noen ting du bør huske på (dette er ting jeg har hatt hell med på byen)

) Ikke drikk for mye. Hvis du klarer så la være å drikke i det heletatt. Det er lite sjarmerende med jenter som snøvler og sjangler.

) Ikke overdriv med sminken!! Barbie er en lekedukke og du vil vel ikke bli sett på som et leketøy, vil du vel?

) Ikke bli med hjem første kvelden. Da gir du inntrykk av at du er løs eller billig og det er et stempel som du ikke vil ha på deg. Hvis drømmemannen ikke vil ha noe med deg å gjøre hvis du ikke blir med hjem første kvelden så er det sannsynlig at han ikke er drømmemannen allikevel.

) Ha et par historier på lager. Men historier om veninner og kamerater fungerer mye bedre enn historier om deg selv. Mye av dette ligger i at du viser han at du har et sosialt nettverk rundt deg.

) Oppsøk sett* med både damer og menn. Da er det større sjanse for at du har noe felles med noen av dem.

) Hvis du går inn i et sett* så ikke press på dine meninger hele tiden. Det er slitsomt når en som akkurat kom til gruppen _MÅ_ prate _HELE_TIDEN_. Men ikke lukk deg helt ute av samtalen. Følg med og vær interessert i det som det snakkes om. Kom med dine meninger hvis du føler at dette er noe du har greie på og at du har gjort deg opp en mening. Hvis du ikke har noen mening om det så er det ingen skam å si at det har du ikke tenkt på. Hvis du føler at du ikke har peiling på hva det prates om og at du blir passiv så kan du rulle av* og komme tilbake senere når de forhåpentligvis prater om noe du har en mening om.

) Ikke bare prat med bare én gutt i løpet av kvelden men oppsøk flere. Som oftest så er det mange folk ute på en bar. Ta deg tid og prat med dem. Finn ut det du kan om dem og se om det er noe du liker. Det er inge skam å mingle.

) Ikke "klin" med noen. Da gir du ett av to inntrykk. Enten virker du opptatt eller så virker du billig. Klemmer og kyss på kinnet derimot viser at du har et sosialt nett og at du har alternativer til den eller de du tar kontakt med. Hvis noen ser deg kline med andre så vil det garantert gjøre det vanskeligere for deg å bli godt kjent med dem.

) Hvis du prater med en som var alene og det oppstår en "pinlig pause" så kan du godt rulle av* og komme tilbake senere.

) Ikke gi han ditt nummer hvis det er du som er på tur å dra. Da ber du heller om å få hans nummer. Hvis han er interessert nok til å gi det til deg så har du nesten garantert en date. Men for all del, hvis han er på tur å dra og ber om å få ditt nummer så er det ingen skam å gi det fra seg. Det er også lov å spørre om du kan få hans nummer samtidig. Men er det han som drar så kan det være lurt å gi ham en dag eller to til å ringe deg før du prøver å ringe ham.

) Ikke gi han nummeret ditt eller be om hans nummer hvis du føler at dere ikke kom over ens. Det er lite som er mer ydmykende enn å bli bedt om et telefonnummer og det ikke blir brukt. Det er helt greit å si at det var koselig å treffe han og ønske han en fortsatt god kveld uten å utveksle telefonnummer. Du er jo tross alt ikke ute etter å sjekke alle menn i baren, men du vil jo være sosial når du først er ute.

) Vær så oppriktig som du tør å være. Hvis du prøver å spille en annen så blir det fort gjennomskuet.

) Øvelse gjør mester. I begynnelsen så er det vanskelig å ta kontakt med fremmede, men etterhvert så vil det bli lettere men selv etter flere måneder så vil du ha litt angst. Dette er helt normalt og helt naturlig. Det verste du kan gjøre mot seg selv er å nøle.

Ordliste:

"Sett" er en gruppe med personer. Ofte en vennegjeng.

"Rulle av" er noe du gjør når du trenger en pause men du vil ikke nødvendigvis avslutte samtalen. Da er toalettet et fint sted å gå til. Alternativt så kan du, hvis du har veninner med deg, gå bort til dem og prate litt med dem eller si at du skal mingle litt men at du kommer tilbake. Da viser du at du har andre alternativer.

Lykke til med sjekkingen.

Edit: Jeg ser at jeg brukte for lang tid på dette innlegget og at mange av poengene har kommet frem allerede. Jeg må lære meg å skrive kjappere. :p

Bra innlegg. Er du supersjekker eller kanskje en skikkeli flørt? Bra fremgangsmåte det her ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...