Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

til gutta om sjekking:

Anbefalte innlegg

hei.

er ei jente på 22 år som har ekstremt store problemer med å ta kontakt med gutter jeg er interessert i. har flere guttevenner, men så snart det dukker opp en gutt jeg synes virker interessant, bare overser jeg ham!

For nesten to år siden gikk et rimelig seriøst forhold i vasken, da han kunne fortelle meg at han ikke var forelsket i meg lenger. Jeg var helt knust, men begynner smått å komme over det nå. I løpet av de siste (nesten) to årene har jeg ikke hatt noe som kan ligne et forhold. Har vel funnet på å nusse noen, men ikke noe mer enn det..

Jeg liker ikke spesielt mye å gå ut, og spesielt ikke å bli sjekka opp på byen. Kan rett og slett ikke fordra det! Kan godt være at noen av guttene som har tatt kontakt har vært bra fyrer, men hele settingen med fulle gutter og sjekking funker ikke. Har også hatt min porsjon med one night stands, og det funker absolutt ikke for meg! Vennene mine sier jeg må slappe mer av, og prate med gutter jeg liker, men det går dårlig. For det første kunne jeg selv ikke tenke meg å ha et forhold til en fyr som driver å sjekker opp jenter på fylla..

I tillegg har jeg hatt noen episoder der kompiser har blitt forelska i meg. Noen har vært så modige å si det rett ut, men med en gang en gutt blir forelska i meg trekker jeg meg helt unna... selv om det er en ok fyr, blir han fullstendig FÆL med en gang han prøver seg. Og det er så utrolig dumt, for jeg har mistet noen guttevenner på den måten. Jeg vil jo ikke drive de bort, men klarer ikke forholde meg til de.

Før var jeg såå frempå og prata med alle jeg ville, men nå.. det funker ikke! Går ut i fra at det er fordi jeg har blitt dumpa, og er redd for at det skal skje igjen. Er rett og slett det jævligste jeg har opplevd.

Vil påstå at jeg ser ganske ok ut, og god selvtillitt (selv om jeg har måttet jobbe mye med den :p ). Er forøvrig sånn at noen gutter synes jeg er pen, mens andre synes jeg er stygg. Finnes vist ikke noen mellomting når det kommer til meg :)

Men nå begynner jeg å komme over denne eksen, og begynner smått å håpe på å møte en ny. Problemet er da: HVOR i huleste skal jeg finne meg en? Jeg er bare ALT for sjenert når det gjelder sånt.. Hvor er det egentlig greit å møte en gutt? Og om du har møtt en jente, og hun f.eks. sender deg en melding, er det turn-off? Blir hun for innpåsliten da?

Og om du sjekker opp en jente på fylla: mener du noe med det? Om du spotter drømmedama på en uteplass, går du rett bort og lirer av en dårlig sjekkereplikk, eller er du mer avventende?

Blir gal av å høre om folk som møttes i parken eller i kantina eller på bussen, for det virker overhodet ikke realistisk.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Djiz, og bli sjekka opp på et utested må vel bare være hyggelig? Hvis gutten ikke er full eller innpåsliten kan du prate med han, kanskje han til og med er drømmegutten.

Er absolutt ikke turn-off om hun sender melding. Hvis dere har en god kjemi, så er det bare å ta kontakt igjen! Hvem vet, kanskje gutten er nervøs! (mange som må drikke seg til mote på byen)

Og si "kunne aldri hatt et forhold til en person som skjekker jenter i fylla" blir bare latterlig, siden det strengt tatt det er der man kan møte mange nye mennesker. Jeg skjekker ikke opp jenter i den forstand, men er alltid gøy i snakke med nye mennesker. Ikke vær så sutrete, vi gutter er ikke så fæle å prate med, selv om settingen er flytta fra skolen til en bar.

Edit: Herre for en elending måte å formulere meg på, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Og si "kunne aldri hatt et forhold til en person som skjekker jenter i fylla" blir bare latterlig, siden det strengt tatt det er der man kan møte mange nye mennesker. Jeg skjekker ikke opp jenter i den forstand, men er alltid gøy i snakke med nye mennesker. Ikke vær så sutrete, vi gutter er ikke så fæle å prate med, selv om settingen er flytta fra skolen til en bar.

Edit: Herre for en elending måte å si det på, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

joda, det er ikke det at det ikke er koselig, altså! :) er jo det! men jeg kunne ikke tenke meg å bli sammen med en fyr som driver å sjekker jenter på bar.. er kanskje litt "mistroisk", men har bla. blitt sjekka opp av gutter som har dame.. kan hende jeg grer alle under en kam, men jeg synes hvertfall det er turn-off. Er ikke det at jeg ikke kan snakke med de, men i såfall blir det veldig overfladisk og uinteressant. Blir jo bare fyllepreik uansett..

Lenke til kommentar

Å møte folk er mer enn noe annet en treningssak, så sosiale aktiviteter der du er nødt til å kommunisere med folk bør ligge ganske høyt på "to do"-lista. Det hjelper ikke bare med å finne en potensiell kjæreste, men også på mellommenneskelige forhold i det hele tatt, så pell deg ut og snakk med folk :p

Sosiale aktiviteter er også fint for å møte en potensiell mr. Charlovi, da man gjerne har felles interesser og dermed har noe å snakke om.

"Hvor er det egentlig greit å møte en gutt?"

Jeg vil si over alt hvor det finnes mannfolk, men det betinger selvsagt at du tar kontakt med ham.

"Og om du har møtt en jente, og hun f.eks. sender deg en melding, er det turn-off? Blir hun for innpåsliten da?"

Hvis du sender ti innholdsløse meldinger om dagen og jeg våkner opp til 1235 "Hva skjer'a?"-meldinger: Ja. Desperate jenter er omtrent like (u)lekkert som desperate gutter, så ikke send en gazillion meldinger uten grunn.

Én melding? Funker fint, men hvis du ikke følger opp så kan det hende de tar det for at du er uinteressert og går videre.

"Og om du sjekker opp en jente på fylla: mener du noe med det? Om du spotter drømmedama på en uteplass, går du rett bort og lirer av en dårlig sjekkereplikk, eller er du mer avventende?"

Personlig ville jeg ikke ventet altfor lenge med å gå bort, men jeg stoler mer på personlighet og utstråling enn teite linjer.

"Blir gal av å høre om folk som møttes i parken eller i kantina eller på bussen, for det virker overhodet ikke realistisk.. "

Hvorfor ikke?

En ting jeg lærte ganske fort da jeg begynte å grave i mellommenneskelige forhold var at det som begrenser deg mest av alt er hva du tenker og tror. Hvis du tror det er umulig å møte din framtidige kjæreste på søndagstur i parken så er sannsynligheten temmelig stor for at det aldri vil skje, nettopp fordi du tror det er umulig og dermed påvirker valgene dine i negativ retning.

Så, hvis du skal starte et sted - start inni ditt eget hode...

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke noen ekspert, men ignoranse må være en veldig svingete vei til kjærlighet, vel?

Jeg skjønner det er noen gutter/jenter som prøver bare mer, om motparten blir vanskelig å oppnå, men jeg mener det er mindretallet som har slik tiltakslyst.

Er det så vanskelig å forandre seg på det området da? :)

Lenke til kommentar
Er ikke det at jeg ikke kan snakke med de, men i såfall blir det veldig overfladisk og uinteressant. Blir jo bare fyllepreik uansett..

heh, det trenger absolutt ikke være overfladisk fylleprat. Er glad i å snakke om litteratur eller politikk med nye mennesker. Sikkert en del jenter som synes det er kjipt, men gidder ikke akkurat å snakke om siste nytt i Se og Hør heller. Da er vi så forskjellige at det ikke er noe vits i uansett.

Så med andre ord, styr praten inn på noe som interesserer deg!

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det ikke veien å gå. Altfor hard to get burdte man ikke være. Men.... Argh! Skulle ønske det var motsatt, at man kunne snakke til de man likte, og heller stivne med de man ikke liker :p

Da må du prøve å gjøre nettopp det da vettu. :)

Øvelse gjør Master of The Universe.

Lenke til kommentar

Hadde jeg fått en sms eller telefon av etter å ha møtt ei jente hadde det bare vært koselig det, så fremt (som påpekt) det ikke ligger mer enn en der, kanskje to (hvis hun kom på noe nytt eller ville finne på noe).

Men hvorfor stivner du hvis du møter en du liker?

Vil tippe at enten selvtilliten er lav etter at du ble dumpa eller kanskje du føler deg utrygg på deg selv i en slik setting av diverse årsaker som at du tviler på noe ved deg selv.

Og hvis du har guttevenner du liker så hvorfor ikke prøve å gi det en sjanse, stivner du der og da og ikke får gjort noe den dagen prøv å få han med på noe en annen dag sånn at du kanskje får gjort noe med det da... Går jo tross alt ann å avtale et møte per sms og når du først står der alene med han så tviler jeg på at du stivner som en stokk veldig lenge, kanskje med en gang, men ikke lenge :p

Som vanlig dårlig formulert, men håper du forstod hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Og om du sjekker opp en jente på fylla: mener du noe med det? Om du spotter drømmedama på en uteplass, går du rett bort og lirer av en dårlig sjekkereplikk, eller er du mer avventende?

Sjekkereplikker er en uting synes jeg. Men derimot så har jeg noen åpningsreplikker på lager sånn at det blir enklere å starte en samtale. Gjerne en kort historie eller en absurd problemstilling. Hvis man får dama til å smile så har man kommet et godt stykke på vei til å bli bedre kjent med henne.

..og drømmedama er ikke noe man kan se. Med mindre man drømmer om barbiedukker da... og dem er det mange av. :)

jeg kunne ikke tenke meg å bli sammen med en fyr som driver å sjekker jenter på bar..

En bar er en sosial arena. Det er hovedsaklig tre grunner til at man drar til en slik arena. Enten så vil man bli kjent med nye folk eller så vil man ha det koselig med venner. Det er viktig å vite at det andre ikke nødvendigvis utelukker det første. Den tredje grunnen til at folk (som oftest menn) drar på bar er for å få seg noe.

Kanskje du burde se litt på din egen innstilling. For meg virker det som at du går på en bar, som er en sosial arena, men du vil ikke bli kjent med nye gutter. Det er da jeg lurer på hvorfor du er der til å begynne med. Du vil ikke treffe "den rette" hvis du avslår alle som vil bli kjent med deg.

Men når du ikke liker gutter som sjekker deg opp så er det et opplagt annet alternativ. Du kan finne en gutt du synes ser interessant ut og prøve å sjekke han opp. Det er veldig smigrende for en mann å bli sjekket av ei dame men da er det noen ting du bør huske på (dette er ting jeg har hatt hell med på byen)

) Ikke drikk for mye. Hvis du klarer så la være å drikke i det heletatt. Det er lite sjarmerende med jenter som snøvler og sjangler.

) Ikke overdriv med sminken!! Barbie er en lekedukke og du vil vel ikke bli sett på som et leketøy, vil du vel?

) Ikke bli med hjem første kvelden. Da gir du inntrykk av at du er løs eller billig og det er et stempel som du ikke vil ha på deg. Hvis drømmemannen ikke vil ha noe med deg å gjøre hvis du ikke blir med hjem første kvelden så er det sannsynlig at han ikke er drømmemannen allikevel.

) Ha et par historier på lager. Men historier om veninner og kamerater fungerer mye bedre enn historier om deg selv. Mye av dette ligger i at du viser han at du har et sosialt nettverk rundt deg.

) Oppsøk sett* med både damer og menn. Da er det større sjanse for at du har noe felles med noen av dem.

) Hvis du går inn i et sett* så ikke press på dine meninger hele tiden. Det er slitsomt når en som akkurat kom til gruppen _MÅ_ prate _HELE_TIDEN_. Men ikke lukk deg helt ute av samtalen. Følg med og vær interessert i det som det snakkes om. Kom med dine meninger hvis du føler at dette er noe du har greie på og at du har gjort deg opp en mening. Hvis du ikke har noen mening om det så er det ingen skam å si at det har du ikke tenkt på. Hvis du føler at du ikke har peiling på hva det prates om og at du blir passiv så kan du rulle av* og komme tilbake senere når de forhåpentligvis prater om noe du har en mening om.

) Ikke bare prat med bare én gutt i løpet av kvelden men oppsøk flere. Som oftest så er det mange folk ute på en bar. Ta deg tid og prat med dem. Finn ut det du kan om dem og se om det er noe du liker. Det er inge skam å mingle.

) Ikke "klin" med noen. Da gir du ett av to inntrykk. Enten virker du opptatt eller så virker du billig. Klemmer og kyss på kinnet derimot viser at du har et sosialt nett og at du har alternativer til den eller de du tar kontakt med. Hvis noen ser deg kline med andre så vil det garantert gjøre det vanskeligere for deg å bli godt kjent med dem.

) Hvis du prater med en som var alene og det oppstår en "pinlig pause" så kan du godt rulle av* og komme tilbake senere.

) Ikke gi han ditt nummer hvis det er du som er på tur å dra. Da ber du heller om å få hans nummer. Hvis han er interessert nok til å gi det til deg så har du nesten garantert en date. Men for all del, hvis han er på tur å dra og ber om å få ditt nummer så er det ingen skam å gi det fra seg. Det er også lov å spørre om du kan få hans nummer samtidig. Men er det han som drar så kan det være lurt å gi ham en dag eller to til å ringe deg før du prøver å ringe ham.

) Ikke gi han nummeret ditt eller be om hans nummer hvis du føler at dere ikke kom over ens. Det er lite som er mer ydmykende enn å bli bedt om et telefonnummer og det ikke blir brukt. Det er helt greit å si at det var koselig å treffe han og ønske han en fortsatt god kveld uten å utveksle telefonnummer. Du er jo tross alt ikke ute etter å sjekke alle menn i baren, men du vil jo være sosial når du først er ute.

) Vær så oppriktig som du tør å være. Hvis du prøver å spille en annen så blir det fort gjennomskuet.

) Øvelse gjør mester. I begynnelsen så er det vanskelig å ta kontakt med fremmede, men etterhvert så vil det bli lettere men selv etter flere måneder så vil du ha litt angst. Dette er helt normalt og helt naturlig. Det verste du kan gjøre mot seg selv er å nøle.

Ordliste:

"Sett" er en gruppe med personer. Ofte en vennegjeng.

"Rulle av" er noe du gjør når du trenger en pause men du vil ikke nødvendigvis avslutte samtalen. Da er toalettet et fint sted å gå til. Alternativt så kan du, hvis du har veninner med deg, gå bort til dem og prate litt med dem eller si at du skal mingle litt men at du kommer tilbake. Da viser du at du har andre alternativer.

Lykke til med sjekkingen.

Edit: Jeg ser at jeg brukte for lang tid på dette innlegget og at mange av poengene har kommet frem allerede. Jeg må lære meg å skrive kjappere. :p

Endret av BlueEAGLE
Lenke til kommentar

Gi litt blaffen i byen, ettersom mange gutter der drikker seg til mot og vil ha en annen personlighet dagen etter, og mange gutter er ute etter ONS. Jeg sier ikke at du ikke behøver å dra på byen, men det er ikke arena nr 1 for å finne seg kjærestepotensiale.

Gi deg selv et oppdrag (eller hvis det hjelper så kan du få oppdraget av meg, og så må du rapportere i denne tråden!):

I én måned nå fremover så skal du prøve å få så mange VENNER som mulig. Gutter og jenter. Det er kun snakk om å bli venner med folk, så du behøver ikke være redd for å binde deg eller bli såret eller noe. Bare gå ut og sosialisér det, utvid vennekretsen. Bli kjent med venners venner, bli kjent med tilfeldige folk du har kontakt med av en eller annen grunn i hverdagen, osv. Er gutten eller jenta en tufs så gidder du ikke bruke mer energi på dem, hvis ikke så har du fått nye bekjentskaper og nye venner.

Ikke tenk noe på at du må finne deg en type nå i starten, bare bli kjent med folk og vær sosial. På slutten av måneden vil jeg tro at du skjønner hvorfor jeg ba deg gjøre dette ;)

Lenke til kommentar

Vi gutter\menn reagerer ofte veldig forskjellig på sjekking.

Jeg vet at det har vært en del jenter interessert i meg gjennom tidene, men jeg sjekker ikke opp selv. Kanskje jeg bare er sjenert. Synes jeg blir helt rar hvis jeg prøver. Og dessverre er få jenter som har lært seg teknikken for å sjekke opp meg. Alt som skal til er bare at de:

- Tvinger seg til øyekontakt.

- Er interessert i å snakke om seg selv, og i å snakke om meg

- Smiler søtt

- Ler av mine dårlige vitser

- Tvinger meg tilbake hvis jeg virker som jeg mister interesse eller begynner å stirre tomt ut i luften

- Tar kroppskontakt(En hånd på hånden\låret\etc,etc)

- Klubber meg ned med en diger klubbe

- Drar min livløse kropp hjem til seg og gjør som de vil med den

- Gir meg frokost på sengen dagen etter.

Og så vil jeg være loyal og kjærlig for resten av livet.

Jeg synes virkelig ikke dette er for mye forlangt, men dessverre virker det som om jenter kanskje er av en annen mening. :(

Men lykke til. Du har ingenting å tape på å prøve deg fram. Husk at det gjør vondt når hjerter knuser, men egentlig er det bare et metafor. Hjerter er klumper av kjøtt. De kan ikke knuse. Emmm... med mindre man frosser de ned og slår de med hammer, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Mye som interissere meg i denne tråden! Har lenge lekt med tanken på og lage en slags guide for jenter, med hvordan sjekke gutter.

Om fortiden din:

Tenker du fremdeles mye på ex'en din?

Alle oss mennesker har forskjellige "erketyper" av vår personlighet som kommer frem i ulike situasjoner, som avgjør hvordan vi reagere. For meg så virker det som din "erketype" akkurat nå er at du vil forskjellige ting, men du føler at du er fanget av et bur (i dette tilfelle x'en din). DU kan gjerne ønske/drømme om ting ( som og finne en annen), men ditt "bur" holder deg igjen...

Måten man kan løse dette på er og prøve og få litt avstand fra "buret" ditt og prøve og finne deg selv. Selv om han var en stor del av livet ditt, så har det seg slik at han ikke er det lenger. Hva med å prøve la tankene dine ta en annen vending, vekk fra han? Du vil gjøre deg selv en tjeneste ved og gi slipp på fortiden din, da det ikke er en ting du kan endre på.

Om fremtiden/nå'et:

Det er på tide og ta frem en annen "erketype" hos deg, den typen som sloss for å oppnå ting. Du vil treffe en ny person som kan ta del i livet ditt, men vet ikke hvordan. Du har tatt et steg (spørre om hvordan i denne tråden) og det er bra!

Vet du hvordan type du vil treffe, hvordan type mann du søker? Tenk litt på det, så tenker du hvor slike mennesker som oftest er. Et enkelt eksempel er hvis du ønsker en kar som liker og holde seg i form, da får du dra til et helsetudio. Det er jo mennesker overalt, ikke bare på barer. Og alle mennesker flørter, enten det betyr noe eller ikke.

Du virker veldig oppegående, så ta steget og gjør noe med det! :)

Lenke til kommentar
HVOR i huleste skal jeg finne meg en? Jeg er bare ALT for sjenert når det gjelder sånt.. Hvor er det egentlig greit å møte en gutt?

Du trenger en WINGMAN!

kan sikkert bli med meg ut en gang, så kan jeg finne en fin en til deg hvis du er min winggirl for kvelden! ;)

Pick-Up-Artist

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Sjekking på byen er ikke noe særlig. Gutter som sjekker på byen er (stort sett) ute etter kun én ting; å få deg med hjem for natten og ikke se deg neste morgen (evt. se deg en gang til og så kan du forsvinne).

Skal du treffe "OK" gutter, gjør det på fest. Da kan dere snakke sammen uten *dunk, dunk* i øret, og forhåpentligvis uten at en av dere eller begge blir for fulle. Da slipper du kanskje litt av nervøsiteten rundt det å treffe nye gutter, samtidig som den du prater med gjerne ikke er ute etter å få deg med seg hjem med en gang (selv om jeg kjenner unntak fra begge tilfellene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...