kopperhead Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvis jeg kjøper en vare av en privatperson over nettet. Har jeg da rett til å heve kjøpet uten noen grunn i etterkant?(Bruktmarked) Hvis ja, hvor mange dager? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvis jeg kjøper en vare av en privatperson over nettet. Har jeg da rett til å heve kjøpet uten noen grunn i etterkant?(Bruktmarked) Hvis ja, hvor mange dager? nei, du har ikke noen slik rett i dette tilfellet Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvis jeg kjøper en vare av en privatperson over nettet. Har jeg da rett til å heve kjøpet uten noen grunn i etterkant?(Bruktmarked) Hvis ja, hvor mange dager? paragraf 1 i angrerett loven: § 1. Virkeområde Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. jeg gjetter på nei. da en privatperson ikke opptrer i næringsvirksomhet slik jeg har forstått det Lenke til kommentar
kopperhead Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Oki, takker for to sjappe:) Så da har jeg ufattelig god grunn til å ikke kjøpe over nettet, da jeg ikke kan se om varen er i god stand..? Er det, finnes det metoder som gjør det sikkert å kjøpe over bruktmarked? jeg betaler gladelig litt ekstra for en tredjemann som passer på pengene mens jeg får sett varen liksom..? Edit: jeg leser at hvis varen mangler eller er i andre tilstander enn det selger har sagt/skrevet at varen er i så vil da kjøper ha rettigheten på sin side til å kreve erstatning eller noe... Kanskje heve kjøpet? Jeg prøver å lese, ganske interssant faktisk, men det er vanskelig å forstå hva som er spesifisert til akkurat deg liksom.. Endret 15. januar 2008 av Killbox Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Oki, takker for to sjappe:) Så da har jeg ufattelig god grunn til å ikke kjøpe over nettet, da jeg ikke kan se om varen er i god stand..? Er det, finnes det metoder som gjør det sikkert å kjøpe over bruktmarked? jeg betaler gladelig litt ekstra for en tredjemann som passer på pengene mens jeg får sett varen liksom..? Edit: jeg leser at hvis varen mangler eller er i andre tilstander enn det selger har sagt/skrevet at varen er i så vil da kjøper ha rettigheten på sin side til å kreve erstatning eller noe... Kanskje heve kjøpet? Jeg prøver å lese, ganske interssant faktisk, men det er vanskelig å forstå hva som er spesifisert til akkurat deg liksom.. Kommer ann på, jeg pleier å møte selger og besiktige varen før jeg betaler. Du kan ta en titt på payex.no Les kjøpsloven, det er den som gjelder i salg mellom private Lenke til kommentar
kopperhead Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Oki, jeg har spurt om hvilken betalingmåte som foretrekkse, takker for svar chis:) Jeg vil mye heller betale for full pris og være sikker på kjøpet uansett, så vi får se:) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå