Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch med UpNp

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

har løpt inn i et problem med min Thomson 510 router og en ny 546 er visstnok på vei i posten. Men et av probleme er at min Windows Home Server ikke finner at jeg har UpNP ka no det er for noe.

Men siden jeg har serveren koblet opp via DENNE switchen så regner jeg jo med at for å kunne utnytte UpNp som vitterlig er en mulighet for 510 routeren så må jeg også ha dette på switchen?!

Finner ikke denne funksjonen via admin panelet til switchen. Stemmer virkelig det at den ikke har det?

Isåfall er det noen måte å omgå det? Er mulig at den nye routeren har flere porter enn den jeg har idag som KUN har 1.

Hva sier dere som KAN dette her :)

OG kan noen forklare meg hva DHCP er... på norsk..!

Endret av tormi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Switcher har ikke bruk for UPNP og ergo er det ikke noe nevnt om dette.

http://no.wikipedia.org/wiki/DHCP

http://no.wikipedia.org/wiki/Upnp

OK. Så det vil si at så lenge routeren har UPNP så skal det ikke være noe problem fordi switchen ikke rører på innstillingene i routeren.

men han karen på support sa at jeg måtte gi de samme IP instillinger og UPNP innstillinger i switch som i router. Men jeg har jo ikke de mulighetene i switch så hvorfor funker det ikke da?

Får lete mer. Får nå tilsendt Speedtouch 546 v6 - den skulle visstnok være bedre om jeg skulle kjøre server.

Lenke til kommentar

Det kan være mye som hindrer UPNP, modemet kan ha funksjonen avslått, du kan ha en lokal brannmur på serveren som blokkerer osv. Fyren på support høres ut til og være ute på vidda hvis han ikke skjønner forskjellen på disse boksene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...