Gå til innhold

Ekstern HDD oppfører seg merkelig

Anbefalte innlegg

Jeg har en Maxtor OneTouch II 300 GB som det aldri har vært noen problemer med og som har fungert feilfritt i en lengre periode. Helt frem til de siste dagene.

Da har den koblet seg fra av seg selv og jeg har fått opp feilmelding om at alle data ikke kunne lagres til disken.

Vanligvis fikser jeg det ved å skru den av, vente litt, og skru den på igjen, men den siste gangen det skjedde, kom det ikke noe mer.

Den kommer ikke opp i systemet når jeg starter den.

Og når jeg skrur den på, fryser alt.

Prøver jeg å starte med den på, henger Windows i bootscreen.

Kommer ikke inn på diskbehandling eller systeminfo med den på, men når jeg skrur den av, starter de automatisk.

Samme går for Utforsker, IRC, FF etc.

Jeg er lettere panisk nå, siden disken inneholder ca 48.000 MP3er, og jeg har ikke backup (lettere logisk i mitt hode, da jeg ikke har noen andre store disker med så god plass).

Jeg hører at den kobler seg til og starter opp og durer og går som vanlig, men ikke noe mer skjer.

edit: Det er ikke USB-kontakten (inn i maskinen), eller ledningen. Disse er testet med andre disker / portet, og fungerer fint.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er lettere panisk nå, siden disken inneholder ca 48.000 MP3er, og jeg har ikke backup (lettere logisk i mitt hode, da jeg ikke har noen andre store disker med så god plass).
Hehe, det skal være motsatt. Du skal bruke eksterne usb/fw disker til backup og filer i bruk internt i maskinen - ikke motsatt.

edit: Det er ikke USB-kontakten (inn i maskinen), eller ledningen. Disse er testet med andre disker / portet, og fungerer fint.
Og du testet vel ikke sånn tilfeldigvis den eksterne disken på andre maskiner? Det må du jo prøve, så har du en pekepinn om hvor feilen ligger.
Lenke til kommentar

Jo, jeg testet den opp mot laptopen min.

Jeg finner det uhyre upraktisk å ha musikken på en intern HDD :p

Da kan jeg ikke dra den med til venner og kjente. I alle fall ikke like lett.

edit: SirAmp, hmm. Vil å skru den opp bryte garantien?

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

mulig jeg ikke leste inlegget godt nok, fikk ikke med meg at det var innenfor garantitid.

ja det ødelgger garantien. men det kan i beste fall redde dataene dine.

vet ikke hvordan de gjør det med hardisker, men tror sjangsen er stor for at de ikke reparerer dem, men heller gir deg en ny. = data tapt

men hør der du kjøpte den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...