Slurpeedelic Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 hei, jeg skal kjøpe ny PC og er ikke helt sikker på skjermkort. jeg lurer på hvilket av de hundre forskjellige 8800 gt skjermkortene jeg burde kjøpe? det jeg også lurer på er om det er noen skjermkort som yter bedre I SLi enn andre. men jeg har tenkt til å kjøpe SLi, og pris på rundt 1900 per skjermkort. Takk for all hjelpen. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 hei, jeg skal kjøpe ny PC og er ikke helt sikker på skjermkort.jeg lurer på hvilket av de hundre forskjellige 8800 gt skjermkortene jeg burde kjøpe? det jeg også lurer på er om det er noen skjermkort som yter bedre I SLi enn andre. men jeg har tenkt til å kjøpe SLi, og pris på rundt 1900 per skjermkort. Takk for all hjelpen. Kjøp billigste, og klokk opp Ingen forskjell på kortene Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 det varierer både hvilken kjøleløsning de har, klokkehastighet, RAM mengde og hastighet ville valgt ett med 512mb ddr3 ram. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Omtrent alle GeForce-kort er identiske, men kun med forskjellig klistremerke på kjøleren og enkelte kort kan være ferdig overklokket fra fabrikken. Ellers følger de fleste kort nVidias referanse-design og -klokkefrekvenser. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt 2 stk. av de billigste 8800GT-kortene, som er Club3D om jeg ikke tar feil. Grunnen til at Club3D er billigst (iallefall var det tidligere) er at de har en sparsom "bundle" som betyr medfølgende programvare/spill og annet utstyr. Om du ikke trenger all den ekstra programvaren som vanligvis medfølger grafikkort så er Club3D et godt alternativ. Lenke til kommentar
Slurpeedelic Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 så, https://prisguiden.no/product.php?productId=83890 dette er bare dyrer enn de andre? :/ argh, kunne noen gitt meg en link til et billig skjermkort? (helst fra Netshop, Meeter eller PSdata) takk Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) 8800GT /m 512 MB minne: Netshop: Foxxcon (På lager i skrivende øyeblikk) Asus Club3D Alle sammen til 1850,-. PSdata: Asus til 1845,-. Jeg ser man får 8800GT /m 256 MB minne til noen hundrelapper mindre, f.eks Asus 8800GT-256, men jeg ville absolutt valgt modellen med dobbelt så mye minne for kun 200,- mer. Endret 15. januar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Kjøpte foxconn-kortet nettopp og den kom med den "nye" kjøleren, så vet du det Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hva mener du med "ny" kjøler? Har det kommet ny referanse-kjøler på 8800GT? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Hva mener du med "ny" kjøler? Har det kommet ny referanse-kjøler på 8800GT? Hørte rykter at hvis man har 15 vifteblader på kjøleblokken i stedet for 13 så har man en ny utgave av kjøleren.. Endret 15. januar 2008 av Xander^ Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Selv har jeg bestillt dette kortet. Litt dyrere, litt større, og forhåpentligvis, mer stillegående kjøler. Bestillte først og fremst Club3D 3870 OC edition, men den bråkte jævelig. Lenke til kommentar
killkid Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Selv har jeg bestillt dette kortet. Litt dyrere, litt større, og forhåpentligvis, mer stillegående kjøler. Bestillte først og fremst Club3D 3870 OC edition, men den bråkte jævelig. 6800 GT var i alle fall ikke "silent dream" var mer en tornado som nesten bråker verre en støvsugeren min :S Lenke til kommentar
aparte Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Hva mener du med "ny" kjøler? Har det kommet ny referanse-kjøler på 8800GT? Kort artikkel om den nye kjøleren samt en lenke til en test av den nye kjøleren. Kort oppsummert er den ikke av det mest probate slaget, men støynivået er visstnok ganske redusert, selv på full speed edit: skrivefeil Endret 16. januar 2008 av aparte Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ah, takk for infoen. Skal sjekke hvilken type kjøler det er på mitt nye 8800GT når det ankommer Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hva mener du med "ny" kjøler? Har det kommet ny referanse-kjøler på 8800GT? Hørte rykter at hvis man har 15 vifteblader på kjøleblokken i stedet for 13 så har man en ny utgave av kjøleren.. Jepp, 15. Lenke til kommentar
jollis Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Hva mener du med "ny" kjøler? Har det kommet ny referanse-kjøler på 8800GT? Hørte rykter at hvis man har 15 vifteblader på kjøleblokken i stedet for 13 så har man en ny utgave av kjøleren.. Jepp, 15. Har nettopp kjøpt dete Foxcon kortet som er beskrevet ovenfor. Var på forhånd bekymret for høy viftestøy. Men overaskelsen var stor. Kortet er jo tilnærmet lydløst! Sikkert den "nye" kjøleren, Som jeg ikke viste om Hater støy! Så er det lav støy som er viktig. Så anbefalles dette kortet. Endret 16. januar 2008 av Jollis Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Til informasjon så er Club3D-kortene på Netshop med ny type kjøler (15 blad), og er helt lydløs. Det oser kvalitet av de nye kjølerne. Hele sulamitten er i ordentlig metall, og den dekker hele grafikkortet inkl. minnet m.m. Til sammenligning med mitt tidligere 7900GT, så var 8800GT med denne store metal-kjøleren særdeles tung, noe som ikke betyr annet enn mye metall - stor kjøleevne. Har heller ikke lagt merke til noe støy selv når jeg testet HL2 Ep2 med alt på maks, 4xAA/8xAF, HDR og motion blur ved 1680x1050. Lenke til kommentar
Tomas SG Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Undersøkte dette mye da jeg skulle oppgradere. Å handle usikker er noe av det værste jeg vet. Og ja, jeg kom vel fram til det som allerede er sagt; kortene er stort sett identiske, og det man betaler for er ferdig overklokking, evt. alternativ kjøleløsning, bundle, garanti, og... klistremerke. Siden jeg ikke er så pirken på overklokking og ikke hadde planer om SLI, så endte det opp med at jeg bare sorterte etter pris og tok det første som var på lager. Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Kjøpte foxconn-kortet nettopp og den kom med den "nye" kjøleren, så vet du det Jeg kjøpte Asus sitt 8800gt 512mb for litt siden, å også de har endret kjøleløsningen. I dette tilfelle har de tatt i bruk samme kjøler som de har på 1GB utgaven, den er mye langt større å tar derfor 2 slots i maskinen. Men det bråker vesentlig mindre og kjøler betraktelig mye bedre.. Kjører på Asus TOP modellen sine hastigheter på gpu (700mhz) og 1900mhz på minnet (1800 originalt og 2000mhz på TOP). Link med bilde av 1GB ver. som har samme kjøleløsning: https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=images Lenke til kommentar
Slurpeedelic Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) jeg har sett litt på 8800GT skjermkortene, og det er noe jeg lurer på. siden alle sier at foxxcon kortet kjøler veldig bra, hva med asus sitt da? de har jo satt på en gigantisk vifte som sikkert er bra. hvilken kjøler best? jeg lurer også på om foxxcon og asus kortene eigner seg bra for overklokking? takk. Endret 17. januar 2008 av SebastianKolbu Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 jeg har sett litt på 8800GT skjermkortene, og det er noe jeg lurer på. siden alle sier at foxxcon kortet kjøler veldig bra, hva med asus sitt da? de har jo satt på en gigantisk vifte som sikkert er bra. hvilken kjøler best? jeg lurer også på om foxxcon og asus kortene eigner seg bra for overklokking? takk. Som jeg skrev over, så kjøler den nye kjøleløsningen til asus veldig bra å kortet egner seg veldig bra til klokking. Du kan uten problemer kjøre på samme hastigheter som Asus sin fabrikkoverklokkede versjon kjører på. Jeg personlig er veldig fornøyd med mitt Asus 8800GT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå