Nauz Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hei. Jeg har en Asus a6t laptop med 1gb ram, noe som i dag begynner å bli litt lite. Har tenkt til å oppgradere til 2gb ram og har følgende spørsmål: Info: Installert :1 GB / 2 GB (maks.) Teknologi: DDR II SDRAM - 667 MHz Konfigurasjonsfunksjoner: 2 x 512 MB Har ikke åpnet maskinen, men regner nesten med at det er 2stk minneslotter eller kan det være 4stk?, isåfall burde jeg kjøpe 2stk 512mb brikker til eller kjøpe 2stk 1gb brikker? Noen som kan anbefale meg et par gode ram brikker? mvh: Mr.Nauz Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det er nok bare 2 minneslotter, så du må ut med de som er der i dag. Et par av disse skulle gjøre susen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311672 Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Okay, nå som prisene på ram er såppas lav gjør det forsåvidt ingenting. Corsair minnet du som ble linket til har minnehastinghet på 533 MHz, burde jeg ikke heller kjøpe med 667 MHz ?? Er det forresten noen som veit om minnet 100% vil passe i maskinen? Har hørt enkelte hatt problemer med at pcene dems ikke godtar alle merker? Hva tror forresten folket om OCZ PC2-6400 800mhz? laptopen min støtter vel kanskje ikke 800mhz? Takk for svar Endret 15. januar 2008 av mr.nauz Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Sorry, trykka feil sist jeg skulle linke: Riktig link var: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318078. Du kan bruke de med 800MHz, men hastigheten på brikkene blir bare satt ned til 667MHz. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Okay, skjønner Veit at Ocz er et kvalitetsmerke, men er vel liten vits og kjøpe når jeg ikke får noe nytte av det. CAS Latency er lik, så da tror jeg at jeg går for minnet du linket til, evt samme minne fra Crucial ( har gode erfaringer). Takk for hjelpen Endret 15. januar 2008 av mr.nauz Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Crusial er ikke noe dårligere i såmåte. Merke og type chip på brikker spiller ikke så stor rolle før du skal ha brikker til en stasjonær som skal overklokkes. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå