operg Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Noen andre som har problemer med å forstå vigo.no? Skal ta matte pluss to realfag og engelsk til neste år (går nå VG1). Valgte "Realfag (Ordinært løp)", pluss den skolen jeg går på nå. Men hvor velger jeg de fagene jeg faktisk vil ha, og hva er "Studiespesialisering (Ordinært løp)"? Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Skjønte ikke en dritt av den fillesiden jeg heller. Dro heller til en rådgiver for å ordne det. Fantastisk dårlig oppsett. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Dei eksakte faga du vil ha...skal ikkje du velje før til neste skuleår. Då kan du utan problem skifte fag fram til haustferien i følgje rådgjevaren vår... Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Drar opp denne igjen nå i disse "vigo-tider". Hvordan søker man til tredje året på vgs på vigo.no? Jeg skjønner veldig lite av dette! Hvilke knapper skal jeg trykke på osv? Jeg logget meg inn på siden og forandret ikke på noe fordi det ikke var noe å forandre på - på en måte - hvordan kommer man der til at man søker på skolen? Evig takknemlig for alt av svar! Endret 23. februar 2008 av Ituca Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Du går inn på "ønsker" øverst på skjermen, der trykker du på "ønsket programområde" til venstre på skjermen deretter trykker du på det faget du vil ha, feks studiespesialisering og deretter hvilken skole du vil gå på hvis du da trykker på "legg til skole/bedrift" kan du legge til 2 skoler til deretter trykker du "neste": da må du velge hvilke språk du hadde på grunnskole og hvilket morsmål du snakker når du nå trykker neste kommer det en side med noe du må velge hvis du har behov for tillretteleging el. og om du planlegger flytting må du velge det her deretter kommer du tilbake til starten, da må du trykke på "ferdig" knappen oppe i høyre hjørne DONE Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Lazy-Boy: Tusen, tusen takk! Det var bare en ting jeg lurte på: Jeg skal søke på det tredje (og siste) året på vgs, så må jeg fortsatt gjøre dette selv om jeg skal gå reallinja neste år?: deretter trykker du på det faget du vil ha, feks studiespesialisering og deretter hvilken skole du vil gå på Men igjen takk! Edit: Når man er på "ferdig-knapp-stadiet" - kan man da laget kvitering o.l. da? Endret 24. februar 2008 av Ituca Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 ja, står knapper der med kvittering enten kan du skrive det ut eller sende en kvittering til mailen din Ja, du må søke fordet ja trur du søker vg3 studiespesialisering og så velger du fag når du kommer inn er ikke helt sikker på dette siden jeg ikke har gått studiespesialisering selv men du må ihvertfall søke uansett Lenke til kommentar
operg Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Du søker vel "Realfag (Ordinært løp)", "Studiespesialisering (Ordinært løp)" er kun for IB og innvandrere som ikke kan norsk. Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Husk for all del også å trykke "ferdig" helt på den siste siden. Kjenner mange som brant seg på den. Lenke til kommentar
operg Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Hva skal "SKAL SØKJE VG2 I STUDIEFØREB. UTD.PR. SOM 2.OBLIGATORISKE SPRÅKFAG I VG1 HAR EG::" (evnt. tilsvarende på bokmål" være? Skal jeg velge noe som helst her hvis jeg hadde samme språk i VG1 som på ungdomsskolen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå