Konstantin Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg vurderer å ta en master innenfor markedsføring, hva slags alternativer har jeg? Jeg har egentlig bare funnet frem til to reelle alternativer: BIs "Master i internasjonal markedsføring og ledelse" og NHHs "Master i økonomi og administrasjon". Noen med erfaring fra nevnte studier eller andre lignende studier som har noen erfaringer/tips å dele? Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 NHHs master i økonomi og administrasjon er ikke en master innen markedsføring, det er de to siste årene av siviløkonomstudiet. NHH har en fagprofil "Markedsføring og konkurranseanalyse" på denne masteren, men du blir likevel siviløkonom. Opptakskrav er dermed også ganske strenge. Siden du vurderer denne regner jeg med du har en bachelor i økonomi og administrasjon? Lenke til kommentar
Konstantin Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Ser at man må ha visse fag for å kunne søke seg til masteren hos NHH ja. Jeg er i ferd med å fullføre en bachelor i markedskommunikasjon, og har derfor neppe alle disse. Hva slags andre seriøse alternativer finnes det? Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Med din bachelor kvalifiserer du nok ikke for opptak på master på NHH. Nå er ikke markedsføring helt min greie, men meg bekjent er det kun BI som tilbyr slike mastergrader i Norge (hhv msc i internasjonal markedsføring og masterdelen av sivilmarkedsførerstudiet). Det finnes nok mange gode skoler i utlandet, men merk at det i de fleste tilfeller blir veldig dyrt. Lenke til kommentar
Konstantin Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Drar opp igjen denne jeg.. Hvordan er mulighetene i utlandet? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg tar master i markedskommunikasjon ved Emerson College i Boston, USA. Stortrives Merk at du nok får en del repetisjon om du har markedsføring/markedskommunikasjon som bachelor. Har selv internasjonal markedsføring fra BI som bachelor, og faglig går mye igjen. Men igjen, når man studerer i et annet land er det mange nye innfallsvinkler og synspunkt som kommer frem, så det er langt fra bortkastet! Lenke til kommentar
Konstantin Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Det høres interessant ut. Jeg vurderer også å studere i Tyskland, sett at jeg finner et godt studie som undervises på engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå