Gå til innhold

Hvordan gjøre "int" høyere enn 2,147,483,647 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har vanskeligheter for å forestille meg hva du skal bruke et så høyt tall til.

uansett. du kan ikke gjøre om int, men php gjør automatisk data typen om til float dersom det er høyere en 2,147,483,647.

max float er ca. 1.8e308

det vil si et tall med 308-309 siffer.

Lenke til kommentar

Hva meningen er ? Skal sette inn flere hundre milliarder på admin kontoen min ;)

Men skjønte ingenting av hva du sa. :p

btw. Hva er feil her ?

<?php

if($Make_crew) (($geld - 5000000) < 0) {

$melding = "You don't have that much money.";

} else {

$new_current = ($geld - 5000000);

UpdateTable(users,geld,$new_current,id,$userid);

$opdracht = "insert INTO crews values('','$ikke','500000','$cookieusername','0','0')";

$resultaat = mysql_query($opdracht);

$melding = "You have made the crew, $ikke";

}

?>

Feilmeldingen jeg får:

Parse error: syntax error, unexpected '{' in /www/110mb.com/t/h/o/m/a/s/e/1/thomase14/htdocs/make_crew.php on line 2

Endret av php_user
Lenke til kommentar

Største/minste verdi en variabel kan ha i PHP (som tall, som streng er det ubegrenset, men da fungerer ikke operatorer som forventet, og autokonvertering kan ta bort presisjon) er ca. 2 milliarder, litt avhengig av plattform. Trenger du full presisjon ved større tall (opp til i teorien ubegrenset lengde), kan du bruke BC math-funksjonene. :)

Lenke til kommentar

hvis du kun bryr deg om int så skal du ha et ganske høyt tall før du får problemer med presisjon.

php_user: med andre ord: php har ingen begrensning på tall til ditt bruk virker det som. du må heller bry deg om datatypen i databasen dersom det i en database det skal lagres. sjekk data typer på www.mysql.com (dersom du bruker mysql)

Lenke til kommentar

Fikk det til. Skiftet til bigint. Men den gjengfunksjonen funker ikke enda. Noen som har en løsning ? :)

Men nå, siden min går helvettes treigt.

Så jeg lurer på hva som er hosten min ?

Jeg skal lage en phpmyadmin fra siden min.

Og jeg vet ikke hva de forskjellige feltene skal fylles inn med. Kan dere hjelpe meg ? Host ? Bruker ? Pass ?

Jeg bruker ikke localhost. Jeg bruker http://thomase14.110mb.com/

Endret av php_user
Lenke til kommentar
Ville heller satt opp på localhost. Trenger bare apache2 og php-støtte. Gjort på 10min. Brukte 110mb før jeg også men det tok jo evigheter å laste opp.

Host er ipen til sql-serveren, bruker er innlogginsnavnet ditt og pass er passordet

Hvordan finner jeg ip'en til sql-serveren ?

Lenke til kommentar
Fikk det til. Skiftet til bigint. Men den gjengfunksjonen funker ikke enda. Noen som har en løsning ? :)

Men nå, siden min går helvettes treigt.

Så jeg lurer på hva som er hosten min ?

Jeg skal lage en phpmyadmin fra siden min.

Og jeg vet ikke hva de forskjellige feltene skal fylles inn med. Kan dere hjelpe meg ? Host ? Bruker ? Pass ?

Jeg bruker ikke localhost. Jeg bruker http://thomase14.110mb.com/

Hva er hosten min ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...