giraffen Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 heisann fikk akkurat en 3com 8 porters switch som skulle erstatte den slitne 10 mbs huben min. problemet er at adsl modemet mitt, en cisco 677i ikke oppnår kontakt med switchen. jeg kobler til den kryssa kabelen fra ciscoen til den siste porten på switchen, men portpæra lyser ikke engang. noen forslag til hva som kan være gale??? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Prøv en annen port. Evt. uplink-knapp. Har du en knapp ved den 8. porten, trykk den inn og se hva som skjer. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Kryssa kabel i en uplink port... ødelegger ikke det litt av poenget? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Prøv med en vanlig kabel i uplink porten, eller en kryssakabel i noen av de andre portene.. Lenke til kommentar
giraffen Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 jeg har prøvd uplink knappen med samme resultat, det jeg har gjort no er at jeg har kobla modemet til 5mdi porten på den gamle huben, oxo kobla jeg huben til switchen med en vanlig nettverkskabel fra 5mdi-x på huben. finner hele greia litt merkelig siden alle portene på switchen skal være auto mdimdi-x, så i teorien skal jeg kunne plugge inn adslmodemet i hvilken som helst av portene på huben. kan det være at switchen ikke "liker" kabelen din adslmodemet?? bør jeg prøve med en anna kryssa kabel?? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hva med å prøve med en vanlig kabel? (ikke kryssa) Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Fikk en jobb engang hvor jeg bytta ut en gammel hub med en switch.. det funket faen ikke og det endte med at de måtte fortsette å bruke den gamle huben og brukte uplink mot den nye switchen.. (innebygd switch på en WLAN router) Data er fint:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå