Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Null kontakt mellom adsl modemet og switchen

Anbefalte innlegg

heisann

fikk akkurat en 3com 8 porters switch som skulle erstatte den slitne 10 mbs huben min. problemet er at adsl modemet mitt, en cisco 677i ikke oppnår kontakt med switchen. jeg kobler til den kryssa kabelen fra ciscoen til den siste porten på switchen, men portpæra lyser ikke engang.

noen forslag til hva som kan være gale???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har prøvd uplink knappen med samme resultat, det jeg har gjort no er at jeg har kobla modemet til 5mdi porten på den gamle huben, oxo kobla jeg huben til switchen med en vanlig nettverkskabel fra 5mdi-x på huben.

finner hele greia litt merkelig siden alle portene på switchen skal være auto mdimdi-x, så i teorien skal jeg kunne plugge inn adslmodemet i hvilken som helst av portene på huben. kan det være at switchen ikke "liker" kabelen din adslmodemet?? bør jeg prøve med en anna kryssa kabel??

Lenke til kommentar

Fikk en jobb engang hvor jeg bytta ut en gammel hub med en switch.. det funket faen ikke og det endte med at de måtte fortsette å bruke den gamle huben og brukte uplink mot den nye switchen.. (innebygd switch på en WLAN router)

Data er fint:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...