Gå til innhold

Anbefaling av Teleobjektiv(for sport)

Anbefalte innlegg

Jeg tenker litt på denne: AF 80-200mm f/2.8D ED

Jeg finner den ikke i norge, og regner med det ikke er den nyeste modellen...

Men jeg har lest en god stund og tenkt lenge på å få meg en tele.. Det som bekymrer meg er å kjøpe et objektiv som ikke holder.. og har bestemt meg for å spare opp til et godt objektiv som "varer"..

Nå er jeg utrolig forvirret og det eneste jeg vet er at jeg skal være sikker på kjøpet og ikke angre..,pengene er ikke uendelige.. men velger utlandet hvis det blir for urimelig her i Norge. En ting vet jeg og det er at objektv er en invistering, så prisen har seff noe å si, men vil ha et usedvanlig godt et, som ovenfor..:p

Det jeg skulle ønske var noen tips angående gode lyssterke teleobjektiv.. jeg har kommet så langt at jeg inser at lys og objektiv eier selve kamerahuset, så vil virkelig invistere i noe godt. Hvis noen har erfaringer, om teleobjektiver og det som jeg har linket til ovenfor så setter jeg stor pris på litt input..:) Jeg har spart opp og mangler egentlig bare noen "go for it":D

Endret av kopperhead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg skulle ønske var noen tips angående gode lyssterke teleobjektiv.. jeg har kommet så langt at jeg inser at lys og objektiv eier selve kamerahuset, så vil virkelig invistere i noe godt. Hvis noen har erfaringer, om teleobjektiver og det som jeg har linket til ovenfor så setter jeg stor pris på litt input..:) Jeg har spart opp og mangler egentlig bare noen "go for it":D
Jeg ville kikket på Sigma 70-200 f/2.8 HSM jeg, dersom finansene ikke strekker til for å kjøpe 70-200VR...
Lenke til kommentar

AF-D 80-200/2,8 finnes i to versjoner, en eldre med skyvezoom og den du har lenket til med to-rings grep. Den er gått ut av produksjon, de nåværende alternativene er AF-S 80-200 f/2,8 og AF-S VR 70-200 f/2,8. Prisnivå på hhv 9-10000 og 15-16000 i Norge.

Du finner jevnlig en av AF-D-versjonene brukt på f.eks. foto.no. Pris ligger typisk rundt 3500-4500 for skyvezoomen og kanskje 5-6000 for to-rings-versjonen. Selv har jeg skyvezoom-versjonen, og den er fin og robust og fokuserer raskt nok for mitt bruk på en D80 i hvert fall.

Lenke til kommentar

Til ekspertene: :)

Er de 50mm ekstra viktig? Er det stor forskjell mellom 200mm til 300mm? Vil jeg angre på en 200mm liksom?

Ehm, jeg så på foto.no og der så jeg en tele linse som ligger på samme pris som en ny i USA(eller på amazon).

Det som er litt bekymrings fult er å kjøpe fra en selger, da jeg ikke har sett objektivet.. hvilke rettigheter har jeg til sånne kjøp?

Endret av kopperhead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...