Gissan Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hei! Kan man prøvekjøre uten å ha mørkekjørt? Eller må man ta mørkekjøringen først? Kilder? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 eneste du trenger for å øvelseskjøre er trafikalt grunnkurs Lenke til kommentar
[dR]MiljO Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Du kan øvelseskjøre uten mørkekjøring, men mørkekjøringa er inkludert i trafikale grunnkurset. Hvis du tok kurset på "den lyse årstiden", så blir du innkalt til mørkekjøring når det blir litt mørkere.. men som sagt, helt lovlig å øvelseskjøre Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Du kan øvelseskjøre uten mørkekjøring, men mørkekjøringa er inkludert i trafikale grunnkurset. Hvis du tok kurset på "den lyse årstiden", så blir du innkalt til mørkekjøring når det blir litt mørkere.. men som sagt, helt lovlig å øvelseskjøre Jeg har meldt meg på et kurs som begynner om 1 uke. Det står klart at "mørkekjøring ikke er inkludert." Siden reglene sier at jeg ikke trenger mørkekjøring for å øvelseskjøre, kan jeg jo da si nei-takk til et eventuellt tilbud om mørkekjøring, siden jeg tross alt ikke trenger det. Pappa snakket om at jeg ikke fikk "beviset" for endt grunnkurs før jeg tok mørkekjøringa også? Men jeg har altså lov til å øvelseskjøre kun ved endt trafikalt grunnkurs? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Ta en titt på denne tråden, som for øvrig finnes på første side i dette forumet, ganske lagt oppe også. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Du får IKKE øvekjøre uten mørkekjøring dersom du tar frafikkalt grunnkurs innenfor 1. november til 15. mars. Du får ikke godkjent trafikkalt grunnkurs uten mørkekjøringsdelen innenfor den tidsperioden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå