Gå til innhold

8800GT 512mb vs 8800GT 256mb.

P-in-P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er absolutt verdt det for de ekstra MBene. Men det kommer jo også litt ann på hva du skal bruke det til. Men fremtidsrettet er det bare 512mb versjonen som er.

Spill krever mer og mer ram på spillene, så er nok bare å koste på seg de ekstra hundrelappene om du har muligheten til det.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
Vil anta at 512mb versjonen er å foretrekke selv i så lave oppløsninger da du uansett sikkert kommer til å spille med ganske høyt detaljenivå, som også sluker mye minne.

Unnskyld men er ikke detaljnivået avhengig av oppløsningen?

Lenke til kommentar

Men for å gjøre det hele litt vanskeligere for dere, valget står mellom disse 2:

256MB GT 670mHz/1950mHz

vs

512MB GT 610mHz/1820mHz

Det første er raskere ut av esken og vil mest sannsynlig klokke mye lengre (når jeg har fått modifisert kjølingen i allefall) enn det andre vil tillate.

Det andre er svakere, men har mer minne.

Hva er det beste valget for en som kjører 1280x720 med mye eyecandy?

Lenke til kommentar
Vil anta at 512mb versjonen er å foretrekke selv i så lave oppløsninger da du uansett sikkert kommer til å spille med ganske høyt detaljenivå, som også sluker mye minne.

Unnskyld men er ikke detaljnivået avhengig av oppløsningen?

Nei. høyere oppløsning gjør kun bildet skarpere på den måten at du får ferre ugjevnheter på skjermen. Det kan fortsatt være veldig få detaljer når man spiller i høyere oppløsning eller omvendt. (Vi snakker selvfølgelig om skjermoppløsningen her. Om du vil kverrulere rundt teksturoppløsning er det dette jeg referer til som detaljenivå, sammen med alle de andre grafikkinstillingene som måtte finnes i ett spill.)

Lenke til kommentar

Jeg skulle nå tro at 256mb er på den nedre skalaen av akseptabelt til de nyere spillene. Jeg er ganske sikker på at 256mb / 512mb er en mye større forskjell enn 610mhz / 670mhz.

Selv om disse hadde kostet like mye, så hadde jeg valgt 512mb / 610mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...