Gå til innhold

Net selv om de fleste porter er stengt

Astl

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har erfaring med og komme på net med telenor selv om de har blokkert

alle porter utenom 80, port 443 og port 110.

p.g.a av router problem med NGT som tar en evighet sitter jeg på naboens telenor linje

og han har fått den blokkert for spam abuse, han er ikke spesielt intresert i internetten

så han gidder ikke styre med og få den opp igjen heller :(

så er det mulig og komme på net fordet ? har googla litt og fant mye rart som your freedom,HTTP-Tunnel og sockscap med fant ikke ut av det.

jeg kan jo surfe og laste fra hjemmesider men ting som steam,utorrent,irc,dcc+ og anarchy online funker ikke.

så noen som vet om det er mulig og fikse det eller har gjort det tidligere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja han hadde virus som sendte spam mail tror jeg det var og han fiksa det men telenor åpnet ikke linja igjen selv om han sa ifra til de, uansett bruker han ikke internetten omtrent og han bryr seg liksom ikke noe om det.

derfor jeg lurte om jeg kan komme forbi det.

Lenke til kommentar

Sperringen ligger inne hos Telenor. Hvis han har meldt fra til telenor at han har renset maskinene vil de fjerne sperringene. Men ser de at problemet ikke er løst blir sperringene aktivert igjen. Som sagtsperringene er på Telenor's side av linje så det er intet du kan gjøre hos deg. Er du forøvrig sikker på det ikke er din(e) maskin(er) som er årsaken til uønsket aktivitet på linjen?

PS! Det er selvsagt en ting du kan gjøre. Få fortgang på ditt eget abonnement hos NextGenTel.

Lenke til kommentar

som sagt det er ikke det at det er virus på noen av maskinene lenger det er at telenor ikke åpnet linja når han sa han hadde renset maskina for virus, han gidder bare ikke styre med det siden han kun surfer litt.

linja mi til NGT er åpen og fin den problemet er bare at jeg har oppgradert til ADSL2 og de har ikke rutere til det :( så sitter her som en idiot å venter og venter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...