Gå til innhold

AMD Athlon X2 6000+ vs Intel Core 2 Q6600 i spill

glimpze

Anbefalte innlegg

Som topicen sier, hva yter best i spill/grafikk dersom en kjører så og si samme oppsett ellers, f.eks med et 8800GT kort og 2GB minne. Hva ville du kjøpt? AMDen er jo 700 kr billigere enn Intelen, og det har en del å si for min del...

Er det bare meg, eller er det meget "gammeldags" å kjøpe Athlon X2 nå fremfor en Quad? Jeg har X2 4400+, riktignok en s939, men det kjøpte jeg i 2005.

edit: leif

Endret av glimpze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengig av hvor mange kjerner spillet bruker, så vil Q6600 ligge fra noe foran til langt foran. I framtiden vil nok spill flest bruke 4 kjerner, så da er det jo klart at en Q6600 evt. en Q9450 (neste utgave av quad core-serien) vil være et bedre valg. AMD har jo Phenom 9x00-serien, men denne har jo vært omsvermet av en del kontroversielle ting i det siste. Bugs og ytelsesproblemer, noe som forhåpentligvis ordner seg en gang selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Denne testen viser at det som regel er grafikk kortet som er flaskehalsen i systemet... når man ser bort fra lavere oppløsninger da...

http://firingsquad.com/hardware/$500_gaming_pc_upgrade/

Men etterhvert som flere og flere spill blir optimisert for dual og quad core + + så vil jo cpu'en spille en større rolle.

det jeg også har erfart! da jeg kjøpte mitt system for to år siden var helt klart gpu'en (7800GT) flaskehalsen i og med at jeg hadde X2 4400+ cpu. Angrer litt på at jeg ikke kjørte sli med en gang :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...