Gå til innhold

Uoffisielle spesifikasjoner på NV40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg stiller meg tvilene til at Nvidia greier å få ut NV35 så raskt som det mange skal ha det til, det er mest sannsynlig det samme teamet som har jobbet med NV30 som arbeider med NV35.

:lol::lol:

Hørtes lurt ut å la de samme jobbe på NV35. Blir ikke mye til kort da nei. :p

For min del syns jeg de kunne droppa hele NV35. La ATI stresse ut nye kort og la kortene utkonkurere hverandre, og sats heller på NV40 og lag et ordentlig kort der som de kunne kommet ut med på slutten av året, i stedet for å lage et dusin med tåpelige kort som knapt nok slår ATI sine. Bortkasta penger fra nVidia sin side spør du meg med tanke på hvor bra Geforce 4 serien egentlig selger fortsatt.

Lenke til kommentar

:lol::lol:

Hørtes lurt ut å la de samme jobbe på NV35. Blir ikke mye til kort da nei. :p

Etter det jeg vet så er det ganske vanlig at det samme teamet jobber på refreshen av et produkt, slik at det ikke er en gruppe med folk som må bruke masse tid med å sette seg inn i andres arbeid. Men det er ikke dermed sagt at NV35 ikke er påtenkt eller påbegynt før NV30 går ut døra.

Dette er noe også Dave Baumann fra Beyond3D har kommentert, som selv har jobbet innen bransjen.

Lenke til kommentar
.... Men det er ikke dermed sagt at NV35 ikke er påtenkt eller påbegynt før NV30 går ut døra.

Nei det er sant. Og er enig med det å måtte sette seg inn nye ting. Men et annet team kunne jo ha begynt på NV35 nesten likt med NV30 for alt det vi vet.

Lenke til kommentar

*lett hoderisting*

Dette må vel være et all-time-low for journalistikken i hw.no, hvordan kan dette komme i nærheten av å fortjene et nyhetsoppslag??? Rødt kort, hw.no, skal dere presentere rykter så presenter i det minste rykter det er verdt å spandere LITT tid på å lese. Eller er dere i dag en redaksjon helt uten kritisk sans?

Lenke til kommentar

Det hadde gjort nVidia (og oss) mer godt om de hadde kommet med en oppdatert GeForce4 med Dx9 støtte og litt hard klokking, og heller latt NV3x vente til sommeren. Nå har de knotet det skikkelig til for seg selv. FX5800 non-ultra blir dengt av r9700 PRO, r9900 kommer snart, FX5800 Ultra kommer ikke...

Hvordan skal det ende nVidia? :cry:

:-?

Lenke til kommentar
En ting jeg begynte å lure litt på med nærrmere etter tanke. Hva er funskjonen til de Embedded Ram da?

Texture og frame/z cache som vil spare den eksterne minnebåndbredden for trafikk. Men embedded minne er dyrt og det vil redusere core hastigheten kraftig. Jeg tror ikke embedded minne vil være aktuelt før den esktern minnebåndbredden er en kraftig begrensing, og det skjer nok ikke med det første.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt jeg. Med tanke på hvor varm Geforce FX blir, så må vel nesten NV40 kreve Vapochill som standard kjøling.  :roll:

Men det er klart. Med sånne specs ser jeg frem til å kjøpe et nytt grafikk kort fra nVidia.  :D

Dette er jo ett smart trekk i et spill om å beholde sine markedsandeler og tillhengere , for selv om dette ikke er noe hold i så kommer ikke NVidia til å avkrefte disse ryktene (noe må de jo gjøre med alle disse NVidia tilhengerne som nå løper over til ATI leiren. For de har i øyeblikket ventet på en vare som aldri ble levert ) :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...