Gå til innhold

Uoffisielle spesifikasjoner på NV40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke dette veldig gammelt.. mener å huske at disse NV40 ryktene kom ut omtrent samtidig med NV30 ryktene.

Uansett så er nok dette bare oppspinn. NV30 ryktene stemte ikke, det som stemte hentet dem vel ifra CineFX dokumentet.

Jepp,du har rett at de ryktene er gammle de kom samtidig som ryktene på Nv30.

Lenke til kommentar
Det er ikke R350 de må slå med Nv40,det blir R400.R350 blir de å slå med Nv35.

Jo, R350. Pga det stygge feilskjæret med Geforce FX har de falt akterut. NV35 skal slå Radeon 9700 Pro, men blir slått av R350. Så kommer NV40 som skal slå R350, men som blir slått av R400.

Ser du det nå? :roll:

nVidia! :woot:

Lenke til kommentar
Det er ikke R350 de må slå med Nv40,det blir R400.R350 blir de å slå med Nv35.

Jo, R350. Pga det stygge feilskjæret med Geforce FX har de falt akterut. NV35 skal slå Radeon 9700 Pro, men blir slått av R350. Så kommer NV40 som skal slå R350, men som blir slått av R400.

Ser du det nå? :roll:

nVidia! :woot:

menne nv30 slår jo egentlig r300 da...

Lenke til kommentar

På en del tester så gjør den ikke det. Ser man på at R9700Pro har mye bedre FSAA kvalitet pr sample så er R9700Pro langt bedre. R9700Pro har også bedre AF kvalitet.

Tester uten FSAA og AF med disse korteene er ganske uinteressant, IMO.

Jeg tviler på at NV35 vil ha nye FSAA konfigrasjoner enn det man finner i NV20/NV25/NV30, så spørsmålet da er, vil NV35 være raskere med 8xFSAA enn det R350 er med 4xFSAA. :wink:

Lenke til kommentar

Hehe, virker som de ihuga nVidia fansen her griper etter det lille hårstrået som finnes. nå fikk gf FX skikkelig bank av ATi og da er det om 2 (!) år dere øyner neste håp. ATi er AMD innen grafikk. Og de kommer til å seire. og dere som sier at "egentlig" slår gf FX radeon 9700 pro. Vel... Nei. Altså, gf FX skulle koste mye? 5k? umulig å forsvare det lille forspranget i pris. Og når kortene til ati basert på r300 kommer lysløs.... ingen vifter, vel, finnes ikke et argument i verden som kan få meg til å kjøpe nVidia da.

Go ATi :woot:

Lenke til kommentar

Den NV30 versjonen som slår Radeon 9700 Pro er Geforce FX 5800 Ultra. Og den kommer ikke ut på markedet. Så det finnes den dag i dag ikke noe kort fra nVidia som slår Radeon 9700 Pro som vi vanlige dødelige kan få tak i.

Robin B: Hvilken NV er det du snakker om? Ser ut som du mangler et tall der. :wink:

Og for de som lurer, så er jeg Pro nVidia. Mer anti-ATI enn meg skal du lete lenge etter. Jeg ville ikke kjøpt ATI om det så var det siste 3D kortet igjen på jorda. :D

Lenke til kommentar
Det er bare ett lite problem for Nv,R400 kommer til høsten Nv35 til sommeren.Hva skal Nv konkurere med da?? :roll:

Jeg har hørt fra flere steder at R400 kommer til sommeren. Etter juli ifølge ATI selv.

Jeg stiller meg tvilene til at Nvidia greier å få ut NV35 så raskt som det mange skal ha det til, det er mest sannsynlig det samme teamet som har jobbet med NV30 som arbeider med NV35. Jeg tror ikke vi ser noe til NV35 før tidligst juli-august.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...