Fulgu Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Nå begynner testbilder fra Sony a200 å dukke opp her og der, og sammens med disse, bilder av en helt ny kropp. Tydelig lavere spesifisert enn a700, og veldig lik a200, sett vekk fra en knapp (LV) og en interessant skjermløsning. Kan se ut som det har fått EVF også? "prismehuset" er i alle fall ulikt a200's. Med tanke på at allerede i 2004 hadde KM kameraer med EVF ute, med samme oppløsning som D300 og A700's kritiker-roste skjermer, så kan det vel være de har funnet noe som virkelig fungerer. http://www.flickr.com/photos/ivanimages/page3/ Flere bilder på Flickr'en over og her: http://www.pbase.com/anserum/alpha_gear [spekulasjon\Dagdrøm] Kanskje dette er "the first evil" som ryktene har svirret om helt siden Sony tok over KM. Null speil, null OVF og meget consumer friendly. Men jeg ville ha trodd at dette i såfall skulle vært den laveste, virkelige Entry-Level modellen, og at den faktiske a200 skulle vært a500. En Evil skulle vel vært endel mindre og. Sony har i det siste lansert en del kjappe sensorer, som feks den lit Casios mye omtalte 60fps kamera. Uten ett speil og en fysisk lukker å vente på, kanskje man kan skvise ut en høy fps fra en slik bastard? Men nå spekulerer jeg. [spekulasjon\Dagdrøm slutt] Endret 15. januar 2008 av Fulgu Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hva i all verden betyr "OVF" og "EVF"? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 EVF? Tviler jeg strengt tatt på. Da det ikke gir noen reelle forbedringer. Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 EVF? Tviler jeg strengt tatt på. Da det ikke gir noen reelle forbedringer. Det kaller jeg å stikke hånden i et vepsebol! Dette ville jo være kameraet for hordene som ønsker seg et systemkamera med alle kompaktens "fordeler" (fravær av speil og... eh... ja, de nevnte hordene får utdype). Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Hva i all verden betyr "OVF" og "EVF"? Elektrisk og Optisk søker Men det er mest bare jeg som spekulerer, det er nok lite sannsynlig. Mest sannsynlig er dette (a500?) noe som vil legge seg mellom a700 og a200, akkurat som D80(90?) mellom D40x og D300. Litt OT: Dette med vidvinkel og speil, det er noe jeg har lurt på lenge, vil det ikke være lettere å lage gode vidvinkler for ett kamera uten speil? Siden man kommer nærmere sensor? Endret 15. januar 2008 av Fulgu Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Edit: Edit funker ikke. Du var kanskje ikke med i EVF-krigene, som herjet i 2005 og 2006 her på Akam, Tom? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 I min verden er "OVF" lik "Open Virtual machine Format", så det kan være greit å begrense bruken av TBFer som ikke alle kjenner til Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Edit: Edit funker ikke. Du var kanskje ikke med i EVF-krigene, som herjet i 2005 og 2006 her på Akam, Tom? Det var før min tid. Har selv erfaring fra Fuji's F304 som hadde skiten - er ikke fan, for å si det sånn. Tom Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 I min verden er "OVF" lik "Open Virtual machine Format", så det kan være greit å begrense bruken av TBFer som ikke alle kjenner til Det er en relativt etablert forkortelse vil jeg da påstå. Men la oss ikke ta EVF vs OVF debatten her folkens? Synes forresten det er rart at selve grepet på grepet og huset er forskjellig. Stemmer det at alle LiveView kamera hittil bruker CMOS brikker? Isåfall har ikke denne nye bastarden samme sensor som a200, for den har CCD. Kanskje får den a700 12mp CMOS? Eller noe nytt? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 I min verden er "OVF" lik "Open Virtual machine Format", så det kan være greit å begrense bruken av TBFer som ikke alle kjenner til OVF og EVF er ganske etablerte TBFer i fotosammenheng... ;o) Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Sjekk her! Kun P-A-S-M modes på programhulet. Og to hjul for å stille blender og lukker samtidig. Dette er åpenbart ikke for hvermannsen! Zeiss-optikk også.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Sjekk her! Kun P-A-S-M modes på programhulet. Og to hjul for å stille blender og lukker samtidig. Dette er åpenbart ikke for hvermannsen! Zeiss-optikk også.. Disse bildene er vel av den bebudede (nesten)fullformat A900, ikke av denne ukjente modellen? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Disse bildene er vel av den bebudede (nesten)fullformat A900, ikke av denne ukjente modellen?Bla litt ;o) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Disse bildene er vel av den bebudede (nesten)fullformat A900, ikke av denne ukjente modellen?Bla litt ;o) Bleh! Begynn her: http://www.pbase.com/anserum/alpha_gear Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Ja så sannelig! Jeg så ikke nøye nok etter, bare så at det var rullehjul på fronten og at det lignet ganske mye.. Ser i alle fall ut til at Sony har hatt en intens produktutviklingsperiode og nå skal verden erobres, på samme måte som Pentax og Olympus hadde gode år i 2007. Bra for oss alle at det kommer nye idéer på banen og nyttige duppedingser som sensor-basert IS, for CaNikon har jo ikke innovert så mye i de siste årene utenom å dytte på med bedre sensorer og høyere FPS (all ære til dem for det, altså!) Lenke til kommentar
jokabele Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 http://www.pbase.com/anserum/alpha_gear Nå vet jeg ikke hvor etterrettelig alle de bildene på den siden er, men dersom (og bank i bordet) det skulle stemme at både en CZ24/1.8 og en CZ35/1.8 er på trappene så snakker vi ost... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 http://www.pbase.com/anserum/alpha_gear Nå vet jeg ikke hvor etterrettelig alle de bildene på den siden er, men dersom (og bank i bordet) det skulle stemme at både en CZ24/1.8 og en CZ35/1.8 er på trappene så snakker vi ost... Høres mer ut som særdeles slunken lommebok og julehefte som gave til alle i desember Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Nå vet jeg ikke hvor etterrettelig alle de bildene på den siden er, men dersom (og bank i bordet) det skulle stemme at både en CZ24/1.8 og en CZ35/1.8 er på trappene så snakker vi ost... Er det ikke CZ 35mm f/1.4 det er bilde av? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Nå vet jeg ikke hvor etterrettelig alle de bildene på den siden er, men dersom (og bank i bordet) det skulle stemme at både en CZ24/1.8 og en CZ35/1.8 er på trappene så snakker vi ost... Er det ikke CZ 35mm f/1.4 det er bilde av? Pt har zeiss kun disse i alpha-fatningen: 85/1,4 135/1,8 16-80/3,5-4,5 35/1,4 er Sonys egen. jokabele mener nok denne: cz 35/1,8 og denne: cz 24/1,8 Lenke til kommentar
Flums Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Dere tar nok noe feil TROR jeg angående hvor i Alpha serien dette vil havne. Dette vil nok legge seg mellom A200 og A700, dog noe under midten av skillet mellom de. Det er ikke 12mp sensor på det, det er nok enda heftigere Tipper vi ikke må vente spesielt lenge før dette kommer (1-2 måneder). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå