Gå til innhold

Kjøpe 360 med HDMI, hva velger jeg?

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Har da fått dillet og dallet litt, lagt over profiler/saves på minnekort og formatert gamle HDD. Reint og pent,klar til bruk:)

Viftene på Arcade konsollen var betydelig meir behagelig i dashboardet, det var det ihvertfall ingen tvil om.

@ Dillholde; Joda, litt triksing med ulike 3.parts produsenter er nok mulig, men strengt tatt burde vi ikkje trengt å måtte ha 2 kabler plugget i for å få optisk lyd( for de av oss som ikkje orker å kjøpe overpriset HDMI kabel for den dongen). Viser bare til elendige løsninger fra MS sin side.

De skulle tatt ein Sony på akkurat det der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger inn et spørsmål her jeg:

Nettopp kjøpt meg en X360 Elite, men som jeg da har skjønt så trenger man migration kit for å få overført alt av materiale fra 20 GB HDD - 120 GB HDD. Kabelen følger dog ikke med, men kan jeg kjøpe et minnekort og overføre over på den måten eller må jeg ha kabelen?

Gidder ikke å bestille kabelen fra MS, så hvis det er eneste muligheten så kjøper jeg bare en ekstra 120 GB HDD kun for å få kabelen, og selger HDD'en videre for en billig penge.

Lenke til kommentar

Eg brukte nettopp mitt minnekort som fulgte med Arcade og la over diverse på det, for og så overføre til HDD etter eg hadde formatert den. Så det er vel den raskeste løsningen for deg vil eg tro :)

Men da må du jo droppe det å overføre alt av tilleggspakker fra spill og slikt, men dette kan jo bare lastes ned igjen likevel.

Lenke til kommentar
Mala' date='23/01-2008 : 15:48' post='10410883'

@ Dillholde; Joda, litt triksing med ulike 3.parts produsenter er nok mulig, men strengt tatt burde vi ikkje trengt å måtte ha 2 kabler plugget i for å få optisk lyd( for de av oss som ikkje orker å kjøpe overpriset HDMI kabel for den dongen). Viser bare til elendige løsninger fra MS sin side.

De skulle tatt ein Sony på akkurat det der :)

Enig. M$ er idioter på dette området. Hvorfor ikke bare lage en type kabel til alle xbox versjonene. Må jo være billigere enn å fabrikere 3-4 forskjellige??

TIPS:

Hvis men har man optisk ut på LCD TV'en slipper man dette styret. Sikkert ikke alle her som vet eller har lagt merke til dette...? Mange LCD TV'er har optisk ut, lydsignalet går fra Hdmi inngangen og det er bare å koble til en vanlig toslink kabel fra TV'en til surround anlegget. Da slipper man den optiskdongle dingsen og greier seg med Hdmi og optisk kabel:-)

EDIT:

WangenPs3 Lagt til I dag, 16:03

Slenger inn et spørsmål her jeg:

Nettopp kjøpt meg en X360 Elite, men som jeg da har skjønt så trenger man migration kit for å få overført alt av materiale fra 20 GB HDD - 120 GB HDD. Kabelen følger dog ikke med, men kan jeg kjøpe et minnekort og overføre over på den måten eller må jeg ha kabelen?

Du kan kontakte MS. Da får du kabelen gratis. Blir sendt i posten.

Endret av dill-hole
Lenke til kommentar
TIPS:

Hvis men har man optisk ut på LCD TV'en slipper man dette styret. Sikkert ikke alle her som vet eller har lagt merke til dette...? Mange LCD TV'er har optisk ut, lydsignalet går fra Hdmi inngangen og det er bare å koble til en vanlig toslink kabel fra TV'en til surround anlegget. Da slipper man den optiskdongle dingsen og greier seg med Hdmi og optisk kabel:-)

Lite spørsmål til det du sier her:

Gir "optisk ut" kun lyden som kommer inn på HDMI inngangen, eller gir den all lyd som kommer ut av høyttalerne, uavhengig av formatet?

Skulle tro den fungerte på samme måte som RCA utgangene (vanlig rød og hvit stereo utganger)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Altså, hvis jeg bruker HDMI fra boxen til tv'en og så kobler forsterkeren til tv'en med rød/hvit, får jeg ikke slik lyd det skal være?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Så hvordan får man det skikkelig så jeg kan mekke meg surround?

Jeg har en surroundforsterker som er noen år, så den har vel neppe HDMI.

Fader, jeg har ikke råd til en ny forsterker heller...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Fikk min nye 360 fra lefdal (arcade)

Etter 3 timer med spilling så låser den seg fullstendig.

Første gang ever at en xbox360 har gjort det for meg.

Skjedde ikke engang med min nå solgte 360 fra release.

Lenke til kommentar
For å kunne bruke konsollen med HDMI og ioptisk lydutgang må vi da enten kjøpe MS sin HDMI kabel der det følger med eit optisk A/C adapter.

Heilt utrolig latterlig egentlig.

HEY! Følger det med SPDIF adapter? Kan ikke huske det på boksen. Kjøpte min demobrukt for under 30 dager siden på elkjøp... Halo edition...

Ikke at jeg trenger det. Har Optisk utgang på TV'en...

Lenke til kommentar

Surroundforsterkere av nyere dato har som oftest dette, mens stereoforsterker (recievere er et unntak) sjeldent har det. =/

De har forresten økt prisen på Lefdal med 100 kr fra tidligere i dag. =(

Venter litt med å kjøpe, og ser om ikke de innser at det er et feilgrep.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...