Gå til innhold

Strømmen restarter seg KUN på rommet mitt!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite problem på rommet mitt.

Det hender noen kvelder tilfeldigvis rundt 12 tiden at strømmen kortsluttes gang på gang mens jeg sitter på PC-en. Det kan ikke være sikringen pga sikringen går jo på flere rom enn bare mitt. Strømmen kortslutter som regel og er tilbake på 1 sekund.

 

Jeg tror dette har noe med PC-en å gjøre, jeg aner ikke hva det kan være.

begynner å bli på tide å gjøre noe med dette nå som strømmen gikk i natt etter ja ga opp å sitte på maskina(Den sto fortsatt på når jeg la meg)

Vekkerklokka resetta seg og jeg forsov meg til jobben! :O

 

Noen som har en anelse om hva det kan være?

 

Ting jeg har i strømmen som har med PC-en å gjøre:

 

Switch

Modem

Surround anlegg

PC-en

Skjerm

 

 

er ekstra kjedlig at dette skjer når jeg sitter å spiller nettpoker. :(

Endret av Powerbeyond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPS og overspenningsvern

 

Blinker lampene i resten av huset? eller er det bare ditt rom?

Det kortslutter ikke for da måtte du selv ha fikset det gang for gang.

Du kan jo legge en ledning fra et annet rom inn til deg og kobble pcen på den og se om det skjer da.

 

Sånne vekkeklokker har bateri under som man liksom skal ha i sånn at den ikke resetter deg når strømmen går.

Endret av War
Lenke til kommentar

Det du beskriver kan ikke kalles kortslutning. Ved korslutning vil sikringen gå.

 

Det du ser er det som på engelsk kalles 'brown-out', dvs strømmen blir borte et kort øyeblikk.

Dette kan vanskelig bare gjelde rommet ditt. Men det er nok mer synlig hos deg pga av det medfører at PC slår seg av.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har et lite problem på rommet mitt.

Det hender noen kvelder tilfeldigvis rundt 12 tiden at strømmen kortsluttes gang på gang mens jeg sitter på PC-en. Det kan ikke være sikringen pga sikringen går jo på flere rom enn bare mitt. Strømmen kortslutter som regel og er tilbake på 1 sekund.

 

Er det strømmen for hele rommet som forsvinner? Merker du det på belysning osv? Eller er det simpelthen PC-en din som restarter uten forvarsel? I så fall har det ingenting med strømmen i rommet ditt å gjøre, men med et hardware/config problem med PC-en din.

 

EDIT: så nå at det gjaldt vekkerklokka også. Ring elektriker.

 

CD

Endret av CoolDuckie
Lenke til kommentar
Det kalles dårlig kontakt og skyldes trolig at en leder ikke sitter ordentlig i, eller ikke er ordentlig fastskrudd, i en stikkontakt eller en koblingsboks ifbm. rommet ditt.

Det må fikses før det brenner, ikke bra at det står og gnistrer. Hadde du hatt en varmeovn på kursen så...

 

 

Det stemmer nok det du sier. Er enten i skapet eller i et koblingspunkt. Siden det kun er ett rom som mister strøm. Og det må du som sagt få orden på fort. Ellers kan det bli så høy varmegang i punktet at det kan begynne å brenne.

 

Hilsen Trikkern :)

Endret av Hevley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...