South_Bridge Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Detter er mitt forsøk på å kryptere passordet mitt ved innlogging. Uten kryptering fungerer scriptet fint, men jeg ønsker da å kryptere passordet og koden under viser hvordan jeg har tenkt. Dette funker da ikke og jeg ønsker noen guidelines på hvordan jeg kan få dette til å fungere :-D <html> <body> <% Dim strString Dim kryptert strString = Request.Form("password") kryptert = MD5(strString) ' Sjekker inntastet brukernavn og passord ' If Request.Form("login") = "asp" AND Request.Form("password") = "asp" Then If Request.Form("login") = "asp" AND kryptert = "9451810adcc13a25e610332880cc447a" Then ' Om korrekt, Session settes til JA Session("login") = "JA" Session.Timeout = 30 Response.Write "<h1>Du er logget inn</h1>" Response.Write "<p><a href='./'>Post en nyhet</a></p>" Else ' Om feil login settes session til NEI Session("login") = "NEI" Session.Timeout = 30 Response.Write "<h1>Feil brukernavn og/eller passord</h1>" Response.Write "<p><a href='./index.asp'>Hjem</a></p>" End If %> </body> </html> Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Detter er mitt forsøk på å kryptere passordet mitt ved innlogging. Uten kryptering fungerer scriptet fint, men jeg ønsker da å kryptere passordet og koden under viser hvordan jeg har tenkt. Dette funker da ikke og jeg ønsker noen guidelines på hvordan jeg kan få dette til å fungere :-D <html> <body> <% Dim strString Dim kryptert strString = Request.Form("password") kryptert = MD5(strString) ' Sjekker inntastet brukernavn og passord ' If Request.Form("login") = "asp" AND Request.Form("password") = "asp" Then If Request.Form("login") = "asp" AND kryptert = "9451810adcc13a25e610332880cc447a" Then ' Om korrekt, Session settes til JA Session("login") = "JA" Session.Timeout = 30 Response.Write "<h1>Du er logget inn</h1>" Response.Write "<p><a href='./'>Post en nyhet</a></p>" Else ' Om feil login settes session til NEI Session("login") = "NEI" Session.Timeout = 30 Response.Write "<h1>Feil brukernavn og/eller passord</h1>" Response.Write "<p><a href='./index.asp'>Hjem</a></p>" End If %> </body> </html> Heisan Vet ikke om du bruker .NET her, men hvis du gjør så er det jo noe som heter GetHashCode() If Request.Form("login") = "asp" AND Request.Form("Passord").GetHashCode() = 12345678 then <Korrekt passord anngitt> End if hth Ole Lenke til kommentar
backup Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Der er vel ingen built-in MD5 funksjon i klassisk asp. Derfor må du inkludere den såkalte md5.asp for å aktivere MD5-kryptering i asp. Googling med md5.asp gir mange referanser til hvor md5.asp kan hentes ned, gratis... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå