Gå til innhold

SLI VS. Cross-fire

ZIEVEN

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg klart å drepe skjermkortet mitt ved å koble s-video til tv'en!!??!

Så nå må jeg ha nytt

Jeg har et ASUS D5W DH Delux hovedkort med støtte for Cross-fire

jeg har tittet litt på Nvidia GeForce 8800 GT med SLI til en rund 1600kr.

Vil det fungere like godt som et ATI kort med cross-fire siden HK har støtte for Cross-fire?

Hvilket kort er å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke ha SLI (2stk nVidia-kort) på et Intel-basert hovedkort, så hvis du tenker på å ha to skjermkort i maskinen må du gå for kort fra ATI (feks 2stk HD3850 eller HD3870). Ett 8800GT vil derimot fungere fint alene, og så lenge du kun skal ha ett kort er nVidia det beste alternativet med enten 8800GT eller GTS 512MB. Så lenge du kun kjører med ett kort har det ingen forskjell om kortet er fra ATI eller nVidia.

Lenke til kommentar

Nix, ingen hovedkort basert på chipset fra Intel støtter pr idag SLI. Jeg tror det er sånn at 975X-kortene fordeler bus-hastigheten på de to PCI-E sporene under Crossfire, dvs at du får 2 stk PCI-E x8. Men jeg mener også å ha lest at den halverte bus-hastigheten vil ha lite å si i praksis, og du vil nok uansett få bedre ytelse med 2 stk HD3870 enn med ett 8800GTS.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg klart å drepe skjermkortet mitt ved å koble s-video til tv'en!!??!

Så nå må jeg ha nytt

Jeg har et ASUS D5W DH Delux hovedkort med støtte for Cross-fire

jeg har tittet litt på Nvidia GeForce 8800 GT med SLI til en rund 1600kr.

Vil det fungere like godt som et ATI kort med cross-fire siden HK har støtte for Cross-fire?

Hvilket kort er å anbefale?

Hvis jeg leser riktig så skal du bare bruke et skjermkort? I så fall spiller det ingen rolle. Det med SLI og Crossfire støtte har kun noe å si når du skal kjøre to skjermkort men er likegyldig når du bare skal ha ett.

Lenke til kommentar
Nvidia er bedre på AA og FF, Nå vet du hva du skal ha, SLI!

På tross av AA og FF "problemer" skalerer Crossfire bedre enn SLI i veldig mange spill/applikasjoner... dessuten er den nye HD38xx serien fra AMD/ATI bedre i AA og FF enn feks. gammle 2900XT :whistle:

Trodde det var en grund til at nvidia har de reklamene sine på spill: Nvidia ment to be played :ph34r:

Lenke til kommentar
Nvidia er bedre på AA og FF, Nå vet du hva du skal ha, SLI!

På tross av AA og FF "problemer" skalerer Crossfire bedre enn SLI i veldig mange spill/applikasjoner... dessuten er den nye HD38xx serien fra AMD/ATI bedre i AA og FF enn feks. gammle 2900XT :whistle:

Trodde det var en grund til at nvidia har de reklamene sine på spill: Nvidia ment to be played :ph34r:

LoL :roll:

Lenke til kommentar

2-pack med skjermkort tenker du på? Nok fordi det fortsatt er litt for de spesielt interesserte. Det var en undersøkelse her på HW.no for litt siden over hvor mange som hadde SLI, CF eller single-GPU på sine systemer, og selv her på en side som er for folk som er interesserte i hardware så var det ikke mange prosent som satt på multi-GPU systemer.

Lenke til kommentar
2-pack med skjermkort tenker du på? Nok fordi det fortsatt er litt for de spesielt interesserte. Det var en undersøkelse her på HW.no for litt siden over hvor mange som hadde SLI, CF eller single-GPU på sine systemer, og selv her på en side som er for folk som er interesserte i hardware så var det ikke mange prosent som satt på multi-GPU systemer.

Hva skal man ellers bruke den tomme PCI-E sloten på hk til? :roll:

Og det er vel det er vel mere effekt pr kr på to mellomklasse kort enn et toppklassekort.?!

Lenke til kommentar
Hva skal man ellers bruke den tomme PCI-E sloten på hk til? :roll:

Og det er vel det er vel mere effekt pr kr på to mellomklasse kort enn et toppklassekort.?!

Lydkort?

Eller du kan gå for to toppklassekort til et par hundre kroner til. 2*HD3870 er et ypperlig valg :)

Je je :p Hvis du skal ha grafikk kort fra ati så kjøper du Sapphire i alle fall! Det er det eneste som teller...
Hvorfor?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...