Gå til innhold

Divx på xbox 360?

Glennis`n

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener som du har brent ut på en plate ja?

Jepp det funker helt fint sålenge du har siste oppdateringen til 360'en (samt lastet ned det man får beskjed om første gang man forsøker spille av en divx/xvid film). Jeg har testet det med uhhm " hjemmelaga" HD-materiale :innocent:

Arlendius

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke så veldig greie på forskjellige codexs og slikt, men det er en fordel om maskinen er koblet på internett de første gangene du skal se på film. Jeg har vanligvis ikke maskinen min på nett og oppdaget at noen av filmene mine ikke kunne spilles av før jeg hadde lastet ned enda en oppdatering.

Lenke til kommentar
Du mener som du har brent ut på en plate ja?

Jepp det funker helt fint sålenge du har siste oppdateringen til 360'en (samt lastet ned det man får beskjed om første gang man forsøker spille av en divx/xvid film). Jeg har testet det med uhhm " hjemmelaga" HD-materiale :innocent:

Arlendius

:) så hvis jeg laster ned en film i divx eller avi samme(?)

så funker det på xboxen?

i såfall. åssen brenner man den i nero? vanlig data disk?

nei sier ikke hat jeg har lasta ned en film hvis folk her tar det veldig alvorlig:P

Lenke til kommentar

Du kan også ha filmen(e) på en minnepenn eller en mobil hardddisk, men da tror jeg ikke den kan være formatert til NTFS format (må være FAT32).

Hvis du skal brenne ut .avi filmer med nero kan du godt velge data cd/dvd og så legge til filmene du vil brenne ut.

Og ja de er litt nøye på prat om piratkopiering her på forumet, men prat om divx, xvid, .avi er neppe ulovelig så lenge du ikke sier du har lastet ned en piratkopi.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle stikke innom elkjøp å kjøpe en Xbox Arcade, men jeg må forsikre meg om en ting først: Er det mulig å koble denne xboxen på hjemmenettverket og streame divx/xvid filmer fra en annen pc på nettverket (med windows xp).

Enkelt og greit, ja.

Jeg gjør dette selv å det fungerer helt utmerket. Bare legg merke til at du ikke kan streame *.mkv filer, selv om de er xvid/mp3 koda.

Arlendius

Lenke til kommentar
Slenger meg på denne tråden her jeg...

Jeg har en harddisk som er formatert til FAT32, men den kommer ikke opp i dashboard når jeg prøver å finne musikk eller filmer der. Har prøvd alle USB portene på xboxen...

Hva mener du med "kommer opp"? så vidt jeg vet kommer den ikke opp, du må selv velge den som lagringskilde. F.eks du skal se en film, da går du til medaibladet på dashbord velger film, trykker x for å bytte kilden du skal lete på (intern Hd, cd/dvd, ekstern hd, osv), og der skal filene ligge pent å vente på deg. Man må selvsagt ha siste dashboard update installert på xboxen for at dette skal fungere, men den kommer jo automatisk om man har maskinen koblet til nett.

Arlendius

Lenke til kommentar
Slenger meg på denne tråden her jeg...

Jeg har en harddisk som er formatert til FAT32, men den kommer ikke opp i dashboard når jeg prøver å finne musikk eller filmer der. Har prøvd alle USB portene på xboxen...

Hva mener du med "kommer opp"? så vidt jeg vet kommer den ikke opp, du må selv velge den som lagringskilde. F.eks du skal se en film, da går du til medaibladet på dashbord velger film, trykker x for å bytte kilden du skal lete på (intern Hd, cd/dvd, ekstern hd, osv), og der skal filene ligge pent å vente på deg. Man må selvsagt ha siste dashboard update installert på xboxen for at dette skal fungere, men den kommer jo automatisk om man har maskinen koblet til nett.

Arlendius

Har oppdater for ca. 2 uker siden.

Men externdisken er ikke der når jeg kobler den i. Altså der jeg velger kilde.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle stikke innom elkjøp å kjøpe en Xbox Arcade, men jeg må forsikre meg om en ting først: Er det mulig å koble denne xboxen på hjemmenettverket og streame divx/xvid filmer fra en annen pc på nettverket (med windows xp).

Enkelt og greit, ja.

Jeg gjør dette selv å det fungerer helt utmerket. Bare legg merke til at du ikke kan streame *.mkv filer, selv om de er xvid/mp3 koda.

Arlendius

Støtter den .srt også? Hvordan mapper man opp nettverksstasjoner på xboxen?

Lenke til kommentar
Støtter den .srt også? Hvordan mapper man opp nettverksstasjoner på xboxen?

Jeg er ikke sikker på om srt (undertekster) støttes, noen sier de gjør det om man har installerte ffdshow. Personlig har jeg ikke behov for undertekster på engelske filmer så jeg har ikke orket prøve.

Enkleste måten å dele media fra en pc til xboxen på er å gjøre det med Windows media player 11. Les mer om det her:

http://www.xbox.com/en-US/support/systemus...talmedia/pc.htm

Arlendius

Lenke til kommentar
Men xvid funker altså ikke?

Ehh jo? har noen sagt noe annet?

Jeg skrev at xvid filer ikke støttes i en mkv container.. Noe som er noe helt annet (*.mkv filer er veldig populært for HD materiale, men xboxen støtter ikke dette, så greit å få fram siden veldig mange har spurt om akkurat det samme her på forumet).

Arlendius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...