Gå til innhold

Vurderer båt, men hvilken?


Anbefalte innlegg

Vurderer å handle båt til sommern, men vet egentlig ikke hvilken jeg ser etter.

Har heller ikke så mye peil på båt, eller når man trenger egen lapp for å kjøre (er 23 år, så er vel over 9,9-grensa).

 

Krav;

- Maks 25.000

- Trenger ikke være racerbåt

- Fordel å kunne dra badering/vannski

- Være plass til 3-4 folk (altså utgår helst 2-seters speedbåt)

- Bra stand/lite vedlikehold (er dette urealistisk i prisklassen?)

- Ratt helst

 

Så, har noen forslag til hva man handler?

Gjerne adresser til annonser - gjerne med båthenger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste båtene til 25.000 i dag, er vell med ratt, så det trenger du ikke bekymre deg for.

 

Hvor stor tenker du den skal være? Man får ikke så veldig mye til 25K akkurat, og hvis den skal være i bra stand blir det kanskje enda litt mindre.

Vedlikehold må du regne med, uansett hvilken båt du kjøper, men etter hva jeg har hørt, og etter de jeg kjenner, så er det mindre vedlikehold på en plast/glassfiberbåt enn hva det er på en trebåt. Men så går jeg ut i fra du ikke skal ha trebåt så lenge du skal dra vannski ;)

 

Skal du fiske, sette garn og tegner, eller er det bare en "kjøre-båt" ?

Lenke til kommentar

Takk for info.. :)

 

Størrelse er egentlig uviktig, i tilfelle blir dette brukt for å ha det morro med venner på sommern, så trenger plass til 3-4, og har ikke tenkt å sette garn tipper jeg. :)

 

Ang vedlikehold så er det nok alltids noe ja, jeg tenkte mer i de baner at jeg ikke gidder å skru på motoren annenhver helg for at den skal starte. :)

Lenke til kommentar

Du får ikke allverdens til båt for 25, men hvis du er tolmodig, sitter og følger med på finn minst en gang om dagen, så kan du komme over noen knallkjøp, jeg kjøpte min nor-dan puma med 60hk og plass til 5 stk for 33 000, som jeg må si var et røverkjøp, til tross for at jeg har gjort litt med den.

Link til tilsvarende båt, bare med litt nyere motor: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=2&tot=2

 

På båter i denne prisklassen sitter det som oftest motorer fra 80-tallet, er du heldig finner du en som er godt behandlet og i god stand, er du uheldig så kan du få en skikkelig drittmotor. Evinrude og Johnson sine 40-50-60hk fra 70 og 80 tallet, og yamaha sine 3-syl motorer er vel det tryggeste og satse på fra denne perioden, uslitelige motorer.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...