Gå til innhold

Skal du på impuls 2008 i trondheim?


Anbefalte innlegg

I januar i år går det femte Impuls i Trondheim av stabelen, og det blir større og bedre enn noensinne! Bli med!!

 

 

Tenåringer fra hele Nord- og Midt-Norge samles for å feire og tilbe Jesus under ei heidundrende festhelg! IMPULS 08 blir arrangert på KVT (Kristen videregående skole i Trondheim) hvor den splitter nye idrettshallen skal fylles med en heftig scene, lyd, lys og masse ungdommer! Stemningen vil definitivt løfte taket - dette vil du ikke gå glipp av!

 

IMPULS 08 har temaet "Over alt og alle". Jesus er nemlig mer enn en billett til himmelen. Han er konge over et himmelrike, et rike som allerede er kommet nær og som vi kan få ta del i her og nå. På konferansen vil det være daglige Celebrations med spennende undervisning og masse lovsang. I tillegg blir det seminarer med ulike temaer, salsakurs for den lekne, mulighet for å bare henge i kafeen eller delta i Quizz på fritiden.

 

Fredag kveld entrer et team fra UiO (Ungdom i Oppdrag) scenen, og lørdag blir det lovsangskonsert med Paul Grønseth som i 2007 kom ut med plata "ÆRE". Gled dere!

 

For mer informasjon gå; www.impulsweb.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til de av dere som måtte ha interesse for arrangementet i Trondheim, kanskje er følgende artikler av interesse.

 

Indremisjonen – et blivende sted?

 

Tone Stangeland Kaufman er fersk teolog. I løpet av studiet laget hun en spesialavhandling om kvinner i Indremisjonen. Helt fram til høsten 2002 var organisasjonen motstander av kvinners prestetjeneste, og kvinner ble heller ikke ansatt i ledende stillinger med såkalt hyrde- og læreansvar. Hva kjennetegner kvinner som blir i en slik organisasjon – og hva kjennetegner de som går?

Resten av artikkelen finnes her.

 

 

Normisjon vil ikke bryte

 

Normisjon er knallhard i kritikken av Kirkemøtets homofilivedtak, men vil «så langt» ikke gå ut med oppfordring til folk om å melde seg ut av Den norske kirke.

Resten av artikkelen finnes her.

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar

Stenges for opprydding.

 

Vi har ytringsfrihet med talerett her i huset og alt som kan anses som offtopic eller upassende i tråden vil bli fjernet. Samtidig vil ytterligere reaksjoner mot brukere som bryter retningslinjene, vurdert.

 

 

Edit: Åpnes igjen.

 

Har slettet 21 poster som ot og neste bruker(e) som fortsetter med OT-poster/irrelevante poster vil få en laaaang ferie.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
(Ikke ban meg nå Jarmo :O)

 

Men hva gjør dere egentlig der? Går dere og snakker og ber etc.? Rett og slett tilber Gud, eller er det bare en fest eller samling for kristne for å rett og slett sosialisere seg med folk med samme tro/interresser?

 

Det er møter, der flere hundre ungdommer sitter i en sal mens det er en eller to personer som preiker på scenen. Det er også lovsang, forbønn og sosialisering med resten av deltagerne :p

Lenke til kommentar

I fjor under impuls var det en mann som var forsvunnet på fjellet et sted i Norge, og etter to døgn hadde letemannskapet fremdeles ikke funnet han. På slutten av lørdagskvelden ba alle vi som var i salen for han, og en time etter ble han funnet.. coincidence, I think not. ;p Så ja, et under er ikke å se bort ifra! Revvial er på vei til Norge, så klart det blir litt, men noe massefrelsing er ikke verden klar for.. :p

Lenke til kommentar
Man må ikke være kristen i det hele tatt, men forhåpentligvis drar man derifra med en litt sterkere tro =)

 

Så det er altså bare for å verve flere til kristendommen ja :)

 

Tenkte det var noe sånt ja... Hvorfor kan ikke vi få tro det vi vil, UTEN påvirkning fra andre? Altså at ingen sier "det er rett, det er feil".

 

Blir dumt med sånne festivaler som dette som (mener jeg) når hele poenget egentlig er å spre kristendommen. De bruker på en måte ungdommene som kommer der for å sosialisere seg og ha det gøy.

 

Men det er jo ikke tvang å gå da :)

Lenke til kommentar
I fjor under impuls var det en mann som var forsvunnet på fjellet et sted i Norge, og etter to døgn hadde letemannskapet fremdeles ikke funnet han. På slutten av lørdagskvelden ba alle vi som var i salen for han, og en time etter ble han funnet.. coincidence, I think not. ;p Så ja, et under er ikke å se bort ifra! Revvial er på vei til Norge, så klart det blir litt, men noe massefrelsing er ikke verden klar for.. :p

 

Jeg vet ikke helt...Kall det synd, men jeg har begynt å tvile litt på om Gud egentlig bryr seg om bønnene våre. Jeg har bedt mange bønner som ikke har gått i oppfyllelse. Og nei, det er ikke bare uviktige bønner, men bønner for bekjente som har vært syke og senere har dødd. Hvis Gud virkelig er rettferdig, ville han lytte til alle bønner, ikke bare et knippe. Derfor har jeg begynt å tro på en slags deistisk gud, og ikke en Gud som forandrer planen sin fordi ubetydelige mennesker ber han forandre kurs.

 

Hva mener du med at verden ikke er klar for massefrelsing?

Endret av Kakestykke
Lenke til kommentar

Enig. ET slikt tilfelle betyr ikke på noen måte at det finnes noe gud. Rett og slett tilfeldighet.

 

Hvis vi skal bruke sånne tegn på å finne ut om gud finnes eller ikke, så må jo vi bruke alle de eksemplene om bønner som IKKE har gått i oppfyllelse :) Men nok om det.

 

Som sagt, ingen tvinger deg til å gå nei, og selvsagt har også kristne rett. Det er bare det at jeg ikke ser ikke nødvendigheten i at man absolutt må spre sin religion videre på festivaler og lignende som dette. Når det er sagt, så respekterer jeg det fortsatt, selv om jeg er imot det :) Må faktisk si at det hadde vært litt gøy å komme der for å se hva som foregår :p For samtidig å snakke litt med de kristne der, og høre deres meninger og komme med litt fakta. Hadde vært kos :) Men er langt fra Bergen til Trondheim..

 

...og ateisme er ikke en religion :)

Lenke til kommentar

Det jeg liker med deg kakestykke :) Ja, du er fortsatt kristen, men du er mer skeptisk og godtar mer av vitenskapen. I tillegg kan du mer og mer om vitenskap og forskning og vitenskaplige teorier etc.

 

Om din tolkning av bibelen og den kristne tro er rett eller ikke kan jeg ikke uttale meg om mer enn at jeg ikke tror det, ettersom jeg mener kristendommen har feil som alle andre religioner. Uansett, poenget er at du klarer i hvertfall å åpne øynene litt og ikke bare nekte alt som ikke er helt enig med Bibelen, og baserer utsagn på rett og slett feilfakta. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg som gnostiker har blitt fortalt av kristne at jeg er en kjetter.

 

Du mener agnostiker?

 

En annen ting: Hvordan kan speaking in tongues forklares dersom det ikke er en Gud? En bekjent teolog sier det er et av de sikreste bevisene på at det er mer mellom himmel og jord.

 

Jeg som gnostiker har blitt fortalt av kristne at jeg er en kjetter.

 

Du mener agnostiker?

 

En annen ting: Hvordan kan speaking in tongues forklares dersom det ikke er en Gud? En bekjent teolog sier det er et av de sikreste bevisene på at det er mer mellom himmel og jord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...