Gå til innhold

Mitt anlegg, tips til forbedringer :) Hjelp !:)

Anbefalte innlegg

Hei jeg har 2 stykk F-series 15" høytalere, jeg vet er ikke er noe særlig bra høytalere. F-series fra MGR(solgtes på Ljudia) de fleste som har peiling på stereo vet som regel hva det er fordi det er et dritt produkt. Så har jeg en http://www.marantz.com/new/index.cfm?fusea...mp;prod_id=3666 slik reciever og ble anbefalt og kjøpe den på det sterkeste. Jeg liker høy lyd, men også med god bass. Jeg får veldig høy og klar lyd egentlig, men ikke så mye bass pga jeg tror det har noe med at høytalerene sliter med og gi ut så god bass osv pga jeg tror den er seriekoblet med mellom tonene og diskanten eller noe uten filter. Har ikke peiling men vet det har dritt.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg har 2 stykk F-series 15" høytalere, jeg vet er ikke er noe særlig bra høytalere. F-series fra MGR(solgtes på Ljudia) de fleste som har peiling på stereo vet som regel hva det er fordi det er et dritt produkt. Så har jeg en http://www.marantz.com/new/index.cfm?fusea...mp;prod_id=3666 slik reciever og ble anbefalt og kjøpe den på det sterkeste. Jeg liker høy lyd, men også med god bass. Jeg får veldig høy og klar lyd egentlig, men ikke så mye bass pga jeg tror det har noe med at høytalerene sliter med og gi ut så god bass osv pga jeg tror den er seriekoblet med mellom tonene og diskanten eller noe uten filter. Har ikke peiling men vet det har dritt.

Takk for svar.

Prøver du her å si at det ikke er dele filter i høyttalerene dine?

Og hvis du vet de er dårlige så bytt de, kjøp dali, b&w etc så blir det vell-lyd

Lenke til kommentar

Marantz er nok ikke noe dumt valg for deg, de lager produkter med en "varm" lydklang. Altså med meget fin bass.

Hvor stort er rommet ditt?

Jeg ville sett på noen Klipsch, mener det skal funke bra med Matantz. De trenger ikke så mye kraft heller for å spille høyt. Og høyt spiller de!

Du kan jo kanskje kjøpe deg en sub osgå om du vil ha enda mere bass.

Men hold deg unna det billigste, da vil du nok få noe slapp bass.

Lenke til kommentar

Du trenger nok ingen effektforsterker hvis du holder til lettdrevne og ikke alt for store høyttalere.

B&W DM684 er B&Ws minste gulvstående modell, men det er høyttalere som spiller veldig bra.

De har en veldig klar diskant, og et 6,5" mellomtone og basselement, så det skal bare være dypbassen du kommer til å savne med de.

Ikke er de så krevende at du skal trenge effektforsterker heller egentlig. En god subwoofer vil nok gjøre mer for lydbildet.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...